Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12.2021 jsem v internetovém obchodě ARMOOD.cz
provozovaném výše uvedenou společností uzavřel kupní smlouvu –
objednávku, jejímž předmetem bylo toto zboží:
- ARMODD Candywatch Crystal 2 zlatá 2 ks,
- Řemínek ARMODD Squarz 9 Pro kovový zlatý 1 ks,
- Řemínek ARMODD Squarz 9 Pro kožený hnědý 2 ks,
- Řemínek ARMODD Squarz 9 Pro kožený růžový 1 ks,
- Zvýhodněný set 1+1 ARMODD Squarz 9 Pro modrá + modrá 1 ks.
Zásilku, která obsahovala výše
uvedené zboží, jsem prevzal dne 9.12.2021, fakturu k převzatému a uhrazenému zboží jsem
obdržel e-mailem až dne 13.12.2021. Zásilku jsem vzhledem k
vánočnímu shonu nerozbaloval ihned, pouze jsem při převzetí
zkontroloval, zda zásilka nejeví známky např. poškození při přepravě
apod. Zásilka se jevila naprosto v pořádku, tedy byla od kurýra bez
výhrad přijata a uhrazena dobírka. Zápis o poškození žádný vyhotoven
nebyl, a to z duvodu uvedeného ve věte predešlé.
V následujících dnech
jsem zásilku rozbalil a zjistil, že dvoje balení (hodinky v akci s názvem "Zvýhodněný set 1+1 ARMODD Squarz 9 Pro modrá + modrá 1 ks" nejsou originálně zabalené a balení jeví známky dřívějšího rozbalení (krabicka nebyla zatavena fólií, potrhané okraje krabičky apod.). Ostatní zboží bylo originálně zabalené v zatavovací fólii. Hodinky (s názvem
ARMODD Candywatch Crystal 2 zlatá 2 ks), které byly originálně
zabalené v zatavovací fólii jsem si ponechal, ostatní zboží jsem zaslal
zpět v rámci odstoupení od kupní smlouvy. Důvodem pro vrácení byla u
řemínku skutečnost, že nebyly kompatibilní s dámskými hodinkami
Candywatch 2 a u zvýhodněného setu hodinek Squarz 9 jejich viditelné
dřívejší rozbalení. Nemohl jsem tak použít jako dárek, což bylo smyslem
nákupu. Dne 21.12.2021 jsem souladu s § 1829 zákona c. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, odstoupil od výše uvedené kupní smlouvy, a to
zasláním projevu této vůle na elektronickou adresu info@armodd.cz.
Dne 23.12.2021 jsem předal dopravní společnosti zásilku obsahující
vrácené zboží.
Prodávající následně odmítl vrátit kupní cenu s tím, že u hodinek Squarz
9 nalezl poškození, resp. požadoval uhradit "manipulacní poplatek"
ve výši 690,- Kč, což v kontextu reálné ceny výrobku po slevě 796,- Kč/ks
činilo 86,68% kupní ceny daného výrobku, resp. 43,34% celé sady, tj. 2
ks výrobku. Prodejci jsem uvedl veškeré výše uvedené skutečnosti s tím,
že hodinky nebyly z těchto důvodů vůbec z krabičky vyňaty. Sám
prodejce následně v e-mailové komunikaci přiznal, že hodinky před
odesláním vyňal z krabičky sám, údajne pro kontrolu. Je však zvláštní, že
tak neučinil u dámských hodinek, které byly originálně zabalené a
zatavené ve fólii, a tyto poškozeny nebyly. Zcela nesouhlasím s tím, že
byl hodinky byly poškozeny mnou, resp. v mém držení, případne
dopravcem (zde v e-mailové komunikaci prodávající mylne uváděl, že
jsem byl povinný reklamovat u dopravce). Opakovaně jsem prodejce o
této skutečnosti informoval, opakovaně jsem jej vyzýval k vrácení kupní
ceny. Do dnešního dne však marně.
Hodinky ARMODD
Vrácení kupní ceny za vrácené zboží.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.