Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Přišla mi nabídka ohledně granulí pro psa. Nejdříve formou sms, kterou jsem potvrdil a následně mi volala operátorka
ze společnosti Pet gourmet ohledně granulí a ujednání si odběru granulí.
Byli jsme domluveni s paní operátorkou po telefonu, že mi bude doručeno pouze jedno balení a tak to i bylo.
Za nedlouho mi volal operátor ze společnosti Helvetia Apotheke ohledně toho, že jsem si zakoupil granule pro pejska
a jako poděkování mi nabídl vitamíny pro mě.
Párkrát jsem perátora odmítl až nakonec jsem svolil k zaslání jednoho balení.
Neustále mi říkal, že se k ničemu nezavazuji a je to pouze jednorázově a pouze na zkoušku.
Pak mi řekl, že mi musí přečíst podmínky kvůli GPRD. Během čtení které bylo skoro nesrozumitelné a jelikož říkal, že to krátce shrne během čtení podmínek zakašlal, omluvil se a zamumlal nesrozumitelně k tomu, že se zavazuji odebírat vitamíny.
Vůbec jsem to nezaregistroval, že bych s tím souhlasil, když jsme si několikrát řekli, že je to pouze jednorázově.
No a já odsouhalsil zaslání a bylo hotovo.
První balení přišlo tak jak jsme se domluvili za cenu 99 Kč
Po čtrnácti dnech mi najednou přišlo další balení a už za cenu 189 Kč.
Po dalších čtrnácti dnech mi přišlo opět balení vitamínů za 189 Kč.
Poslal jsem jim tedy mail, že jsem si nic neobjednal, pouze jedno balení tak jak jsme se domluvili.
Na to jsem dostal odpověď, že jsem se zavázal a abych jim zboží poslal neporušené zpět.
Souhlasil jsem ale s tím, ale že si poštovné uhradí sami.
Nevidím důvod proč bych jim měl platit poštovné.
Nejde mi o 50 korun, nejde mio 100 Kč, vůbec ne. Ale jde mi o princip a slušnost v obchodování.
Teď mi chodí upomínky stále na vyšší částky a začínají vyhrožovat právními kroky.
Vše mám i v záznamu který jsem si vyžádal a ohánějí se tím, že jsem souhlasil.
Děkuji
Hezký den.
Richard Janíček
Vitamíny Vital Q10
Postup proti prodejci aby nevnucovali tímto způsobem produkty.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitel je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od podnikatele prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel podnikateli na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany podnikatele opravdu zaslán.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu. Služba VašeStížnosti.cz slouží jen jako zprostředkovatel řešení sporů spotřebitelů s podnikatelem, proto je pro vymazání z databáze nutné kontaktovat podnikatele přímo.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Janíčku,
velmi nás mrzí Vaše negativní zkušenost s naší společností. Skutečně neposíláme žádné zásilky bez předchozího souhlasu. Prosíme o zaslání Vaši adresy nebo zákaznického čísla, abychom si mohli vyhledat Vaši zákaznickou kartu a celou situaci prověřit.
Pro rychlejší vyřízení Vašich dotazů doporučuji využít naši zákaznickou linku 234 099 888, kde jsme k dispozici každý všední den od 8:00 do 17:00.
S pozdravem.
Zákaznický servis Helvetia Apotheke
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.