Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na odběr elektrické energie jsem měla uzavřenu smlouvu se společností Energie ČS, a.s. Na předmětné nemovitosti byl nulový odběr (neobývaná nemovitost). Ve vyúčtování z 06.12.2021 - faktura č. 1021059893 (vyúčtování vč. DPH) byla zřejmě uvedena vyšší spotřeba než skutečná.
Opravnou fakturou č. 6022000181 ze dne 25.01.2022 byl konečný stav elektroměru ve faktuře uveden do souladu se skutečným stavem - tzn. nulová spotřeba. V opravné faktuře všek nebylo s DPH kalkulováno a tak mi chtějí vrátit o DPH = 690 Kč méně.
Pro zjednodušení: Zálohy jsem uhradila ve výši 8.000 Kč, dle opravné faktury vyúčtované služby 71,29+127,68 Kč = 198,97 Kč + DPH 21 % = 240,75 Kč.
Tzn. vráceno by mi mělo být 8.000 - 241 Kč = 7.759 Kč. Firma Amper Market mi však chce vrátit pouze 3.782 + 3.287= 7.069 Kč (rozdíl 690 Kč).
Operuje s tím, že vyúčtování bylo uskutečněno v prosinci a tudíž je DPH odpuštěno. Jestliže mi měli správně účtovat za služby 241 Kč (takto uvedeno v opravné faktuře), jak může činit z této částky DPH 690 Kč?. Chtějí mi vrátit o 690 Kč (tj. DPH) méně.
Vyúčtování elektřiny od Amper Market, a.s.
Druhá opravná faktura na částku 690 Kč, tzn. Celková vrácená částka bude činit 7.759 Kč (z toho 3.782 Kč již vráceno , 3.287 Kč mi snad pošlou, chci ještě oněch 690 Kč))
|
Tweet |
Pokud se spotřebitel domnívá, že vyúčtování dodávky (resp. vratka za zálohu) není správné, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky elektřiny činí 600 Kč za každý den, nejvýše 24 000 Kč (více ve vyhlášce Energetického regulačního úřadu č. 540/2005 Sb., o kvalitě dodávek elektřiny a souvisejících služeb v elektroenergetice).
Žádost o (případnou) finanční náhradu musí být písemná stejně jako samotná reklamace.
V případě sporu s dodavatelem se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je oprávněn řešit spory ze smlouvy mimosoudní cestou. Podnět Energetickému regulačnímu úřadu na porušení závazných pravidel dodávek elektřiny či plynu lze zaslat písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.