Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
žádám o prověření podvodného jednání. Mí rodiče odebírali zemní plyn od společnosti Stabil energi,která vzhledem dvou vysokých pokut zanikla a tímto převedla své zákazníky na svou dceřinou firmu Zelená elektřina s.r.o.. od této firmy rodiče obdrželi v prosinci 2021 samovolné navýšení záloh o 250% na částku 8 100 Kč měsíčně. Tento dokument neobsahuje žádné jméno ani razítko za firmu Zelená elektřina odpovědné osoby. Rodiče mě o této události informovali koncem prosince 2021, následně jsem se pokoušel o telefonické spojeni na tuto podvodnou firmu-bohužel bez úspěšně při této situaci jsem zjistil na portálu justice že fa. Zelená elektřina byla vymazána z obchodního rejstříku dne 27.12.2021.začátkem ledna 2022 stále nabízela firma Zelená elektřina své služby. Rodiče dne 6.1.2022. poslali na firmu doporučeny dopis se szněním odstoupení od smlouvy z důvodu nesouhlasu se svévolně navýšenou cenou za dodávku plynu, zároveň zaslali stejné znění přes e mail. Dne 31. 1.2022 přišel dopis od firmy Elgas energy že se sloučily s firmou Zelená elektřina s.r.o. a neakceptují od stoupení od smlouvy z důvodu že žádné navýšení ceny neprovedli, a poslali rozpis plateb na částku 8 100 Kč měsíčně. Prosím o prověření těchto podvodných jednání. Děkuji.
S pozdravem
Josef Koštíř
Vyřešit jednou provždy toto nekalé jednání od zmíněných firem .Domoci se spravedlnosti a nevykořisťování našich starších obyvatel.
|
Tweet |
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
4) Dozorový orgán
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost Elgas energy s.r.o. je právním nástupcem společnosti Zelená elektřina, tudíž na něj přecházejí práva a povinnosti společnosti Zelená elektřina s.r.o. Pokud tedy společnost Zelená elektřina s.r.o. navýšila během zúčtovacího období zálohy, může spotřebitel uplatnit, po sloučení společností, odstoupení i vůči společnosti Elgas energy s.r.o. Odstoupení od smlouvy však musí být provedeno v zákonné lhůtě, to je do desátého dne před účinností změny výše záloh.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Naše společnost prověřila stížnost u zákazníka a zjistila, že zákazník zaslal výpověď na zvýšení ceny.
V tomto případě, ale ke zvýšení ceny u zákazníka nedošlo.
Záloha byla navrácena na částku ´4 800,--Kč a to od 03/2022. Vzhledem k placení záloh přes SIPO nelze změna od 02/2022.
Platební kalendář zasíláme zákazníkovi na jeho adresu.
Jestliže došlo k navýšení záloh na počátku zúčtovacího období (viz bod 3 předchozího vyjádření), je takové navýšení možné za splnění povinností uložených § 11 odst. 6 energetického zákona - zálohy musí být ve nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby.
Je tedy nutné, aby byly odůvodnitelné předpokládanou spotřebou.
Dobrý den,
reakce společnosti je opět mylná, rodičům byla zvýšena záloha v roce 2021 ode dne 01.10.2021 z částky 3 100 Kč na částku 4 800 Kč, přičemš v roce 2020 činil přeplatek
6 258 Kč, dále Zelená elektřina s.r.o. před ukončením činnosti opět navýšila zálohové platby dne 17.12.2021 na částku 8 100 Kč. Činnost ukončila dne 27.12.2021 a následně převedla zákazníky bez informování na firmu Elgas Energy s.r.o. Vše dokládám v příloze došlou dokumentací.
Zákazník má u naší společnosti zálohovou platbu na částku 4.800,-Kč jak naše společnost již zde informovala.
Mezi stranami je sporná výše záloh, což je otázka skutková, ne právní. Z přílohy přiložené spotřebitelem vyplývá, že částka je vyšší, než uvádí společnost. Spotřebiteli doporučujeme obrátit se na Energetický regulační úřad. Řízení před ADR Energetického regulačního úřadu je zdarma a může skončit pravomocným správním rozhodnutím.
Domluva není dle výše uvedeného možná, stížnost uzavíráme.