Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55467OKAY STORNUJE - stále nedoručeno po 197 dnech

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

25 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2022, před 3 lety

Tomáš Louč

Znění stížnosti

Vážená redakce dTestu,
navazuji na stížnost "#55382 OKAY - stále nedoručeno po 197 dnech"
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/55382/okay-stale-nedoruceno-po-197-dnech

Dne 1.2.2022 mi byl doručen mail z OKAY, cituji:
"Vaši objednávku číslo .... jsme právě upravili podle předchozí domluvy. Aktuální stav objednávky můžete sledovat na našem webu: ..odkaz.. Děkujeme za důveru."
K tomuto mailu bych chtěl podotknout dvě věci - jednak žádná předchozí domluva o stornu objednávky nikdy neproběhla!! a dále OKAY už u mě žádnou důvěru nemá.

Včera a dnes jsem znovu volal na zákaznickou linku OKAY. Chtěl jsem se dozvědět bližší informace k tomu, z jakého důvodu byla moje objednávka (zboží "Link RTV stolek (dub sonoma), kod: 121-0131/007" stornována. Bohužel jsem se nic podstatného nedozvěděl, stále se opakující neurčitosti.
Jak jsem uvedl v předchozí stížnosti #55382 zboží už mělo být skladem OKAY a expedováno po 4.1.2022. Jak je tedy možné:
1. že zboží bylo najednou stornováno bez jakéhokoliv důvodu!!
2. pokud zboží není k dispozici a objednávka kvůli tomu byla stornována, jak je možné, že OKAY toto zboží prodává viz odkaz: https://www.okay.cz/products/link-rtv-stolek-dub-sonoma (dokonce skladem "Více než 10 kusů")

Toto mi zavání podvodem. OKAY bez jakéhokoliv důvodu stornuje objednávku, abych si ji "musel" objednat znovu, ale o 48% dráž než byla původní kupní cena v červenci 2021.


Prosím o Vaši odbornou pomoc.
Předem děkuji!


Produkt

Link RTV stolek (dub sonoma), kod: 121-0131/007


Požadované řešení

Doručení zboží do max. 5 pracovních dní + relevantní sleva za velmi pozdní doručení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 14:08, před 3 lety

Zrušení (storno) smlouvy je možné pouze ze zákonných nebo smluvních důvodů. Mezi zákonné důvody patří například prodlením s platbou ze strany spotřebitele nebo z důvodu jiného podstatného porušení smlouvy. Žádný z těchto důvodů dle obsahu spotřebitelovy stížnosti nebyl splněn.

Další důvody, kvůli kterým lze odstoupit od smlouvy mohou být upraveny ve smlouvě uzavřené mezi spotřebitelem a podnikatelem. Bohužel nejsme schopni posoudit obsah uzavřené smlouvy, neboť ji nemáme k dispozici.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Spotřebitel se také může obrátit na naši bezplatnou právní poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.2.2022 15:01, před 3 lety

Dobrý den,

veškeré informace k dané záležitosti byly zákazníkovi sděleny v telefonických hovorech. Postupy a podmínky jsou uvedeny v našich obchodních podmínkách, zákazníkem odsouhlasených v okamžiku nákupu zboží. Za naši společnost považujeme záležitost za vyřízenou.

Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 17:05, před 3 lety

S ohledem na výše uvedené žádáme spotřebitele o vyjádření, co mu společnost sdělila a zda byl spor vyřešen smírně. Vzhledem k tomu, že (jak uvádíme již v předchozí odpovědi) je možné založit storno jen ze zákonných a smluvních důvodů, žádáme spotřebitele také o odpověď z jakého důvodu ke stornu došlo.

Závěrem uvádíme, že v případě, kdy storno není založeno zákonným nebo smluvním důvodem, má spotřebitel právo na náhradu škody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.2.2022 17:27, před 3 lety


Tomáš Louč

Vážená redakce dTestu,
aktuální situace - OKAY vrátila částku za RTV stolek. Rozumné vysvětlení proč byla objednávka bez důvodu stornována jsem nedostal.
Trvám tedy na vysvětlení, proč k tomuto stornu došlo?

V obchodních podmínkách OKAY jsem nenalezl nic o tom, za jakých podmínek má právo společnost bezdůvodně odstoupit od kupní smlouvy.
https://www.okay.cz/pages/obchodni-podminky-e-shop

Obnova objednávky již prý není možná. Lze vytvořit pouze novou objednávku s původní cenou za RTV stolek. Otázka ale zní. Poskytne OKAY stále oněch 15% jako kompenzaci za pozdní doručení (více než 15 týdnů zpoždění) pokud bude takto vytvořena nová objednávka?

Prosím OKAY o vyjádření na tyto dvě otázky.


Předem děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2022 15:18, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost. Spotřebitele prosíme, aby v případě další komunikace stížnost přeřadil rovněž na společnost, aby mohla být vzájemná domluva stran operativnější. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.2.2022 15:34, před 3 lety

Dobrý den,

trváme na předchozím vyjádření. Vzhledem k opakovanému odmítnutí veškerých nabízených možností řešení ze strany zákazníka prosíme dTest o uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2022 16:10, před 3 lety

S ohledem na přání společnosti stížnost uzavíráme.

K tomu doplníme, že nebylo objasněno, na základě kterého zákonného nebo smluvního důvodu došlo k (dle slov spotřebitele) bezdůvodnému zrušení smlouvy.

Neexistuje-li zákonný nebo smluvní důvod pro zrušení smlouvy, pak smlouva a smluvní povinnost i nadále trvá. Prodlení s plněním smluvní povinnosti může být titulem k náhradě škody, pokud prodlením vznikne.

Možnosti pokračování ve sporu jsou popsané v našem prvním vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.