Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:389
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 137 stížnostech.

#55468Nereagování na odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2022, před 3 lety

Jana Onderková

Znění stížnosti

Dobrý den,


dne 29. 1. 2022 jsem si objednala zdarma vitamín D na rok za poštovné 49,- Kč a to v 20:47 hod. Vrtalo mi to hlavou, tak jsem si přečetla podrobné podmínky, z kterých jsem si uvědomila, že jsem naletěla.

Proto jsem 21:04 téhož večera napsala zpětně e-mail o odstoupení kupní smlouvy na info@maturamed.cz i na objednavka@naturamed.cz viz.:

Dobrý den,


dnes jsem od Vaši společnosti NaturaMed Pharmaceuticals objednala produkt:330 - VitaSolaris - roční zásoba .

Tímto využívám svého práva a odstupuji od dílčí smlouvy č. /viz objednávka/ v souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb.

Žádám vás i o ukončení věrnostního programu k uvedenému produktu, resp. ukončení jeho pravidelného zasílání.
Zboží prosím na mou adresu nezasílejte, a to na základě tohoto odstoupení.



Ovšem dnes jsem byla nemile překvapená, sousedka mi donesla balíček, že byl mimo moji poštovní schránku u někoho jiného. Nevěděla jsem, o co se jedná a balíček jsem otevřela a tam zboží, od kterého jsem odstoupila.

Proto prosím, co mám dělat?
Mám zaplatit 49 Kč poštovné a znovu zaslat odstoupení, když na první nereagovali?

Děkuji.

O.


Požadované řešení

Požaduji vyřídit mé odstoupení a nově i o výmaz mých osobních údajů z jejich databáze a nechci, aby mi dále po mém odstoupení ještě cokoliv zasílali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 10:43, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].


Vzhledem k tomu, že je odstoupení jednostranným právním úkonem, není potřeba souhlas druhé strany. Dle našeho názoru odstoupení proběhlo, avšak z důvodu předběžné opatrnosti je možné jej zaslat znovu doporučeným dopisem s dodejkou. Spotřebitel pak bude mít lepší důkaz o uskutečnění tohoto odstoupení.

Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitelka rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.2.2022 09:32, před 3 lety

Vážená paní Onderková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že jsme obdrželi objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris dne 29.1.2022. Po objednání Vám byl zaslán email s potvrzením této objednávky, kde je možné objednávku zrušit proklikem na aktivní pole "zrušit objednávku". Této možnosti jste nevyužila, proto byla objednávka propsána do našeho systému a vyexpedována. Rádi bychom Vás ujistili, že se jednalo o jednorázovou záležitost, bez jakýchkoliv dalších závazků. Úhrada ve výši 49,- Kč - poštovné a balné - byla na náš účet připsána dne 4.2.2022. Je nám líto, že doručovatel doručil zboží do jiné poštovní schránky, toto je bohužel věcí České pošty a nemůžeme to ovlivnit. Na závěr bych Vás ráda ujistila, že zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu. Z naší strany se tak jedná o poslední kontakt.
Hezký den.

S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.2.2022 11:28, před 3 lety


Jana Onderková

Dobrý den,


děkuji dTestu za navržení postupu a firmě NaturaMed za kladné a rychlé vyřízení.

Jen nechápu, proč v obchodních podmínkách upozorňujete, že je možné odstoupit e-mailem:

Pokud jste objednávku neučinil, neprodleně nás, prosím, o této skutečnosti informujte na info@naturamed.cz a společně tuto záležitost vyřešíme.


a ve skutečnosti jste na Odstoupení od KS reagovali až dnes po 9 dnech.

Proto jsem ráda, že jsem se řešení dočkala zde.


S pozdravem
Onderková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 13:54, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.