Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 17.10. jsem Vám zaplatil za objednávku č. 2021001364 plnou cenu 6.484 Kč.
Kotouče nebyly dodány, proto očekávám vrácení přeplatku ve výši 714,40 Kč zpět na můj účet, do dnešního dne nic nedorazilo.
Mohl by jste se na to podívat?
Děkui za informaci kdy a jak toto bude vyřešeno.
Děkuji
Miroslav Nevrkla
odesláno 9.11.2021
Popis obchodního případu:
17.10.2021 objednány 3 položky
1) AF32581 1 x Auto Finesse DPX Dual Action Polisher EU Plug
2)9.BF150M 2 x Rupes pad 150 Fine
3) 9.BF150S Rupes pad 150 Ultra Fine
Cena:
pol.1) 5690,50 CZK
pol.2) 473,10 CZK - nedodáno
pol.3) 241,30 CZK - nedodáno
Doprava 79 CZK
Hal. vyrovnání 0,1 CZK
Celkem: 6.484 CZK - VYFAKTUROVÁNO VŠE I NEDODANÉ POLOŽKY
zboží: 9.BF150M 2 x Rupes pad 150 Fine a 1 x 9.BF150S Rupes pad 150 Ultra Fine
Dobrý den,
dne 17.10. jsem Vám zaplatil za objednávku č. 2021001364 plnou cenu 6.484 Kč.
Kotouče nebyly dodány, proto očekávám vrácení přeplatku ve výši 714,40 Kč zpět na můj účet 670100-2200917218/6210, do dnešního dne nic nedorazilo.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Zároveň platí, že v případě, kdy podnikatel zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.