Společnost


Aktiv Communication s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55502Neoprávněně zaúčtování platby za "údajnou" objednávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2022, před 3 lety

Igor Chasiok

Znění stížnosti

na mobilní telefon dcery přišly v průběhu 2 minut 2 SMSky o provedení 2 transakci na částky CZK675 a CZK1148, dcera si nic neobjednala.
V T-Mobile, kde má dcera tel. číslo, mi oznámili, že platba byla provedena přes jejich platební bránu, oni jsou jen zprostředkovatelem této služby a že musím kontaktovat firmu key4you.
Na key4you mi písemně odpověděli, že pokud mám podezření na neoprávněné platby, mám kontaktovat PČR, oni mi žádná data o platbách nemohou poskytnout z důvodu GDPR.
Policie mi "lehce" naznačila, že takové věci nemají čas řešit a snažili se mě přesvědčit, že dcera si službu musela určitě objednat.
Prostě bludný kruh, bezvýchodná situace.


Požadované řešení

Navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 09:58, před 3 lety

Podnikatel si od spotřebitele může účtovat pouze částky, k jejichž obdržení má právní důvod. Pokud by tento důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení, přičemž ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatel by byl také v případě sporu povinen prokázat, že tento právní důvod měl - tedy, že objednávka (resp. smlouva) vznikla.

Z důvodu předběžné opatrnosti je vhodné kontaktovat zprostředkovatel (T-Mobile) s žádostí o zablokování plateb přes mobil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 14:49, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.