Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 26.11.2021 jsem reklamoval rošt zakoupený u této společnosti. Po 5 dnech mi bylo sděleno emailem, že mi nebude rošt vyměněn ale objednány nové prkénka k samovýměně s dodáním nejpozději 31.12.2021. I přes mnoho urgencí a telefonátů na infolinku mě nikdo nijak neodpověděl. Na reklamační odd. je nemožné se dovolat a na maily nikdo nereagoval do poloviny ledna. Dodnes nemám ani peníze, ani nový rošt jen slib, že mi vystaví voucher na cenu roštu, požadoval jsem peníze protože nebyla dodržena lhůta 30 dni na vyřízeni reklamace, ale to prý neni možné. Poslední email 31.1. a voucher nikde peníze nikde rošt nikde.
Číslo reklamace 1000/21120040 Rošt
Vrácení peněz na účet
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
u výrobce byly objednány nové lamely, bohužel výrobce nestihl termín dodání. Zákazník požadoval vrácení peněz. Z naší strany mu byla navrhnuta varianta formou 100% voucheru na další nákup, který zákazník přijal. Voucher byl vystavený 1.2.2022 a předán zákazníkovi na uvedený email. Na základně této stížnosti byl voucher znovu přeposlaný na uvedenou emailovou adresu zákazníka. prosíme zákazníka, aby zkontroloval veškeré složky pošty.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Mohu potvrdit, ze dne 8.2. byl voucher zaslan. Nikoli ale podruhe, dnes byl zaslan na email prvne. Jsem rad, ze situace je jiz vyresena a doufam, ze s touto spolecnosti jiz reklamaci resit nebudu.
Moc dekuji dTestu, divim se, ze vam odpovidali na mail tak rychle. U me byla nejdrivejsi odpoved po 10 dnech. Telefon nezvedal nikdo.