Počet nahlášených stížností: | 185 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě objednávky 220327 jsem zakoupila 2 vstupenky na koncert Davida Kollera, který se měl konat 30.3.2021 v Kulturním domě ve Frýdku-Místku. Dne 19.4.2021 došla zpráva, že jsou vstupenky v platnosti a bude nový termín. Ten byl stanoven na 9.12.2021. Protože na stránkách Kulturního domu ve F-M byl uveden termín 2.12.2021, dotazovala jsem se na ticket@ticket365.cz, jak to je. Došla mi automaticky vygenerovaná zpráva, že odpověď může trvat déle...dne 30.11.2021 bylo e-mailem oznámena informace, že koncert nebude, pořadatel že se dostal do ekonomických problémů apod. Žádala jsem o vrácení ceny vstupenek, ale nikdo nereagoval, zaplacené peníze mi nebyly vráceny.Předpokládám, že pořadatelem akce je Ticket 365, s.r.o., KD Frýdek-Místek se od celé akce distancoval, že není pořadatelem, pouze poskytl prostory pro koncert.
2 x vstupenka na koncert Davida Kollera ve Frýdku-Místku v ceně celkem 1380 Kč v původním termínu 30.3.2021
Vrácení částky 1380 Kč na účet, ze kterého byla platba provedena
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Portál Ticket 365 s.r.o., který prodej pravděpodobně zprostředkuje, odpovídá pouze za vydání platné vstupenky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podle informací zveřejněných v insolvenčním rejstříku (https://1url.cz/vKm5m) bylo dne 16. 3. 2022 rozhodnuto o úpadku společnosti Ticket 365 s.r.o. Spotřebitel by tedy nyní měl přihlásit svou pohledávku vůči společnosti (nárok na vrácení ceny vstupenek) do insolvenčního řízení. Musí tak učinit do 2 měsíců ode dne zveřejnění usnesení soudu o úpadku společnosti v insolvenčním rejstříku (tj. nejpozději do 16. 5. 2022).
Přihláška se podává u soudu zásadně elektronicky, včetně příloh, a to na stanoveném formuláři, který je zveřejněn na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na stránkách insolvenčního rejstříku (https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR), kde jsou obsaženy rovněž pokyny k vyplnění přihlášky.
K přihláškám, které budou podány po uplynutí výše uvedené lhůty, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky nebudou v insolvenčním řízení uspokojeny.
Pokud byl portál Ticket 365 s.r.o. pouze zprostředkovatelem prodeje, odpovídá pouze za vydání platné vstupenky. O vrácení peněz by tak bylo vhodnější kontaktovat přímo pořadatele kulturní akce.
Vzhledem k tomu, že veškeré nároky vůči společnosti lze nyní uplatňovat pouze v insolvenčním řízení, bude tato stížnost uzavřena.