Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 9.1.2015 jsem si objednal elektronickou knihu Jána Simkaniče Mé dětství v socializmu Obj.č.151730919. Týž den jsem ze svého bankovního účtu u ČSOB částku 149,00 Kč zaplatil a byla mi z účtu odepsána. Knihu jsem však neobdržel a byly mi zaslány dva e-maily se zdělením, že jsem nezaplatil. Po reklamaci jsem obdržel zprávu, že kniha byla zaplacena. Stáhnout se mi ji však nepodařilo i když jsem to zkoušel mnohokrát. Proto jsem stažení několikrát reklamoval. Ve všech odpovědích které jsem dostal však podrobný popis, jak si knihu stáhnout do počítače nebyl. Vždy jen bylo požadováno abych stáhl obrázek a opět nebylo stanoveno přesně jaký. Poněvadž jsem s reklamacemi ztratil velmi mnoho času a knihu stále nemám žádám o vrácení peněz, nebo zaslání přesného pokynu na stažení knihy do mého počítače. S pozdravem Vladimír Pelikán
Ján Simkanič: Mé dětství v socializmu Obj.č.151730919.
Poslat funkční návod jak si knihu stáhnout do počítače nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Z § 2079 občanského zákoníku plyne obecná povinnost prodávajícího umožnit kupujícímu nabýt vlastnické právo k věci, která je předmětem koupě. V tomto případě by tedy podnikatel měl spotřebiteli sdělit postup, kterým je možné elektronickou knihu stáhnout, případně uvést odkaz na tento postup.
Pokud by to podnikatel nesplnil ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí spotřebitel poskytl výslovně nebo mlčky, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit a žádat vrácení zaplacené částky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.