Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.12. jsem si objednávala přes e-shop urbantrend balíček vosku a zaplatila. Na eshopu byl vosk inzerován jako 1000g a v popisu pak bylo uvedeno, že se jedná pouze o 200g balení, což považuji za klamání zákazníka. Když jsem se na e-shop po 14ti dnech obrátila s otázkou, kdy mi zboží dorazí, nejprve nereagovali. Následně jsem poslala požadavek na odstoupení od smlouvy, na který mi bylo odpovězeno, že od smlouvy odstoupit nemohu, jelikož balíček je již na cestě. Dle tracking systému se ale balíček stále chystal, proto když jsem na to e-shop upozornila, změnili obratem status balíčku na "na cestě". Tento status má balíček již od 25.prosince. dle eshopu nemohu od smlouvy odstoupit a zboží mohu reklamovat až po jeho obdržení, proto momentálně nemohu získat své peníze zpět. Obrátila jsem se s požadavkem vrácení peněz na svoji banku.
Název produktu: 1000g včelího vosku 200g beeswax
Objednávku si přejí stornoval a požadují vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zboží se nakonec nepodařilo doručit české poště a balíček byl vrácen odesílateli. Z tohoto důvodu jsme částku za nákup zákaznici refundovali na bankovní účet v plné výši.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.