Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55523Dosud nemám myčku nádobí ke kuchyňské lince, za kterou jsem objednala 17.06.2021

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2022, před 3 lety

Ljuba Bammatova

Znění stížnosti

Objednala jsem dvě kuchyňské linky v XXXLutzu - první PRG 4AA kupní smlouva od 17.06.2021, která byla mi namontována 3.11.2021 ale bez myčky, protože nebyla na skladě a bylo mi řečeno, že se mi ozvou ohledně dodání a montáže, a od te doby nic, do konce ledna nikdo mi nevolal. Když jsem začala zjišťovat v odd. Kuchyně kdy mi konečně dovezou myčky, za kterou jsem zaplatila uběhlo dalších dva týdne, pořad jen sliby ze se mi ozvou a ticho.
V kupní smlouvě podle bodu 5 o dodací lhůtě je uvedeno “ pokud prodávající nemůže splnit své závazky má kupující právo požadovat na prodávajícím pokutu z kupní ceny, což v mem případě bude aktuální.
Vůči druhé kuchyňské linky PRG 4 BP, kterou zatím nemám ani dodanou i přes to, že jsem podepsala kupní smlouvu a zaplatila zálohu 29.7. 2021 ( na kterou trvá obchod) taky mi bylo řečeno, že myčka není a ja musím čekat dalších 9 týdnů.
Neskutečný a neuvěřitelný “servis” od kuchyň XXXLutz, nedoporučuji nikomu!!!


Produkt

Dvě myčky nádobí Electrolux plní integrovaná 700 FLEX MaxiFlex EEM23100L


Požadované řešení

Kompenzaci za nedodržení kupní smlouvy ani neschopnost řešit problémy ze zákazníkem podle smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 10:41, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Z výše uvedeného vyplývá, že kupující má právo odstoupit od dílčí dodávky a požadovat cenu myčky zpět - v případě, že by obchodní podmínky např. určily nižší kompenzaci, nepřihlíželo by se k nim, neboť zákon poskytuje spotřebiteli "nejnižší ochranu" a nelze jej této ochrany zbavit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 14:26, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.