Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55532Nedodané zboží, nekomunikace ze strany obchodu, opakované sliby o urgenci objednávky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2022, před 3 lety

Lenka Syrová

Znění stížnosti

Dne 12. ledna 2022 jsem objednala pod číslem objednávky 992****444 komodu Artona (2x dveře, zásuvka, dub sonoma, bílá), která byla podle eshopu skladem. Podle eshopu rozesílají zboží skladem do 24 hodin. Do dnešního dne však nemám zboží a obchod nekomunikuje. Zboží jsem ihned platila, potvrzení o přijaté platbě mi přišlo 16. ledna 2022. Nyní na eshopu je uvedeno více jak 10 ks skladem, ale stále se nic neděje. Psala jsem na obchod@okay.cz dotaz ohledně doručení dne 28. 1. (bez odpovědi), následně jsem telefonovala (31. 1. - příslib o vyřešení a info do konce týdne). Nestalo se tak, proto jsem opětovně telefonovala na zákaznickou linku dne 4. 2. - opět příslib o urgenci dodání zboží. Žádná konkrétní informace, kdy mi zboží doručí ani info, proč stále není doručeno zboží...Neřeší, že mají ode mne peníze a zboží stále nikde. Z jejich strany není žádná snaha o řešení. Opět jsem i 4. 2. poslala písemný dotaz mailem, kdy mi zboží doručí. Požaduji okamžité dodání zboží.


Produkt

314-0031/004 Komoda Artona (2x dveře, zásuvka, dub sonoma, bílá) SKLADEM 1 ks 2 999 Kč


Požadované řešení

Okamžité dodání zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 10:45, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.2.2022 10:48, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a věc vyřídili.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 08:01, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.2.2022 17:22, před 3 lety


Lenka Syrová

Potvrzuji, že po několika telefonických a písemných urgencích komoda 9. 2. opravdu dorazila. Je škoda, že zákazník musí vyvinout značné úsilí a žadonit o informace, kterých se mu stejně nedostane ... Obchodu to tak dost ubírá "body".

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2022 12:06, před 3 lety

Dobrý den,

dle vyjádření spotřebitelky je věc vyřešená. prosíme tedy dTest o uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 12:10, před 3 lety

Na základě vyjádření smluvních stran byla stížnost uzavřena s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.