Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 12. ledna 2022 jsem objednala pod číslem objednávky 992****444 komodu Artona (2x dveře, zásuvka, dub sonoma, bílá), která byla podle eshopu skladem. Podle eshopu rozesílají zboží skladem do 24 hodin. Do dnešního dne však nemám zboží a obchod nekomunikuje. Zboží jsem ihned platila, potvrzení o přijaté platbě mi přišlo 16. ledna 2022. Nyní na eshopu je uvedeno více jak 10 ks skladem, ale stále se nic neděje. Psala jsem na obchod@okay.cz dotaz ohledně doručení dne 28. 1. (bez odpovědi), následně jsem telefonovala (31. 1. - příslib o vyřešení a info do konce týdne). Nestalo se tak, proto jsem opětovně telefonovala na zákaznickou linku dne 4. 2. - opět příslib o urgenci dodání zboží. Žádná konkrétní informace, kdy mi zboží doručí ani info, proč stále není doručeno zboží...Neřeší, že mají ode mne peníze a zboží stále nikde. Z jejich strany není žádná snaha o řešení. Opět jsem i 4. 2. poslala písemný dotaz mailem, kdy mi zboží doručí. Požaduji okamžité dodání zboží.
314-0031/004 Komoda Artona (2x dveře, zásuvka, dub sonoma, bílá) SKLADEM 1 ks 2 999 Kč
Okamžité dodání zboží.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákazníkem jsme se spojili a věc vyřídili.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Potvrzuji, že po několika telefonických a písemných urgencích komoda 9. 2. opravdu dorazila. Je škoda, že zákazník musí vyvinout značné úsilí a žadonit o informace, kterých se mu stejně nedostane ... Obchodu to tak dost ubírá "body".
Dobrý den,
dle vyjádření spotřebitelky je věc vyřešená. prosíme tedy dTest o uzavření stížnosti.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Na základě vyjádření smluvních stran byla stížnost uzavřena s dosažením dohody.