Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 7. ledna objednána sedačka Meli na eshopu a ihned zaplacena. Bylo uvedeno, že sedačka je skladem a bude dodána do 10 dnů. 24. ledna jsem se obrátila na infolinku, bylo mi sděleno dodání do 31. ledna. 31. ledna bylo sděleno na infolince dodání do 8. února a požadovala jsem sdělení informace o dodání písemně, což slíbili ale nedodrželi. 4. února opět voláno z mé strany na infolinku a sděleno, že nevědí, kdy bude sedačka dodána a na můj dotaz, proč neustále dodání prodlužují byl zavěšen telefon. Okay nijak nekomunikuje, nesděluje vůbec datumu dodání zboží ač dle obchodních podmínek je uvedeno dodání do 4 týdnů.
Rohová sedačka rozkládací Meli univerzální roh ÚP žlutá, kat. číslo : 149-0113/001
Okamžité dodání objednaného zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
veškeré informace k termínu dodání a možnostech řešení zákazník obdržel v telefonickém hovoru.
omlouváme se za vzniklou situaci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Zástupce společnosti Okay mne telefonicky kontaktoval pouze na základě medializace stížnosti na těchto stránkách. Sdělil, že termín dodání zboží je v obchodních podmínkách uveden 4 týdny, není - li uvedeno jinak. Dle Okay je tedy termín neurčen.
Sdělil, že termín dodání není schopen sdělit, ač je sedačka v centrálním skladu k dostání. Jakékoliv písemné vyjádření odmítl zástupce Okay poskytnout.
Zástupce společnosti nabídl řešení v podobě vyčkání na dodání zboží nebo odstoupení od smlouvy. Zvolila jsem možnost vyčkání na dodání zboží, ač nebylo sděleno žádné datum dodání.
Případ zůstává dále z mé strany v řešení.
S ohledem na výše uvedené stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby měla možnost informovat o dalším vývoji případu.
Hodnocení:
Komentář: Sedací souorava nám byla 14. 2. v pořádku dodána. Ale pouze na základě intervence dTestu, jinak by Okay nereagovalo.