Společnost


BMK servis s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55569Neprovedená třetí oprava stejné chyby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2022, před 3 lety

Magdalena Hanáková

Znění stížnosti

Dobrý den, v červnu 2020 jsem si kupovala pračku ECG s předním plněním a připlatila si za prodloužení záruky. 17.9.2021 proběhla první oprava vypadlého žebra bubnu.Bylo mi řečeno,že pereme v pračce boty, což jsme řekli, že od předchozí pračky nepereme, jelikož mi ztratili praním barvu.Stejná oprava podruhé proběhla 2.12. 2021,kdy nám bylo řečeno,že pereme podprsenky s kosticemi???Opět špatně, já nosím sportovní a mamka bez kostic. Měsíc po 17.1.2022 opět vypadávají dvě žebra. Společnost mi nechce uznat opravu, pouze pokud si ji zaplatím sama. Nezlobte se na mě,stále je pračka v záruce a za opravu 2800 Kč dávat opravdu nebudu. Nemám tedy nárok na výměnu zboží,protože nemám v ruce doklad o provedení třetí opravy.Na prodejně mi řekli, že technik dojet musí, ale ani po urgencích řekli, že přijedou pouze když si to zaplatím. Pomůžete mi, prosím? Děkuji


Produkt

Pračka ECG EWF 1053MA++


Požadované řešení

Provést třetí opravu, s tím aby mi dali papír o provedení a já mohla uplatnit výměnu zboží popř doplacení lepšího produktu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 13:27, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.


Zároveň se pravděpodobně jedná o opětovný výskyt vady:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 15:32, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.