Společnost


Digital Shop s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55574Poslední předžalobní výzva (doručena po 6 letech)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2022, před 3 lety

Petr Zavičák

Znění stížnosti

4.2.2022 mi přišla "Poslední předžalobní výzva" od společnosti Digital shop s.r.o. týkající se požadavku na zaplacení smluvní pokuty 500,- Kč + poštovného za nevyzvednuté zboží z roku 2016. Netušil jsem, o co se jedná, nicméně pročetl jsem si starší emailovou komunikaci s touto společností a níže je stručný výsledek.

Ve čtvrtek dne 18. srpna 2016 jsem objednal zboží z eshopu ttop.cz a do poznámky jsem uvedl: "Prosím o dodání zítra !!". Předpokládal jsem, že z této poznámky bude patrné, že mám o zboží zájem pouze v případě, že bude eshop schopen zboží odeslat v den vytvoření objednávky.

Ten samý den (čtvrtek) jsem emailem obdržel automatické potvrzení této objednávky:
- počet kusů zboží v objednávce byl navýšen na 2x (jsem si jist, že jsem objednával pouze po 1 kuse) a
- byl plný varování pro případ, že by zboží nebylo převzato. To byly první dvě věci, které mě zarazily.

V pátek 26. srpna (po 8 dnech od vytvoření objednávky) mi přišla sms zpráva, že kurýr převzal zásilku k doručení, tedy o 8 dnů později. Prodejce se tedy zjevně vůbec nezabýval uvedenou poznámkou požadavku doručení do druhého dne. Zboží od kurýra jsem odmítnul převzít a ihned jsem kontaktoval emailem společnost s informací, že "jsem objednával zboží před týdnem s žádostí o doručení do druhého dne a že se mi kurýr snažil zboží předat po 8 dnech".

Od společnosti jsem ten samý den (26.srpna) obdržel odpověď, že:
- měli předcházející týden dovolenou a že tato informace byla na 5 místech webu (zvláštní, určitě bych si všiml a objednávku nevytvořil)
- bylo zboží odesláno hned v pondělí 22.8. (zvláštní, když kurýr doručoval až v pátek 26.8.)
- že žádají o zaplacení smluvní pokuty 500,- Kč a doplacení poštovného dle odsouhlasených podmínek.

Na tento email jsem tehdy odpověděl zamítavě z výše uvedených důvodů.

Po 6 letech jsem obdržel předžalobní výzvu s opětovným požadavkem zaplacení smluvní pokuty 500,- Kč a zmařeného poštovného.


Produkt

Recenze společnosti jsou výhradně velmi negativní a plné podobných zkušeností - viz https://obchody.heureka.cz/ttop-cz/recenze.


Požadované řešení

1. Jak se mohu bránit proti tvrzení, že jsem každé ze zboží objednával 2x, když jsem si jistý, že o zboží v počtu 2 kusů jsem zcela určitě zájem neměl?

2. Musím zaplatit smluvní pokutu 500,- Kč, když jsem se rozhodl zboží nepřevzít z důvodu, že prodejce nevzal v potaz můj požadavek uvedený v poznámce (mohu doložit) zaslání do druhého dne?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 13:50, před 3 lety

1. Fixní závazek
Vzhledem k tomu, že spotřebitel do poznámky u objednávky uvedl, že má zájem o "dodání zítra", považujeme závazek za fixní. Tento institut je upravený v § 1980 občanského zákoníku a úprava stanovuje, že závazek zaniká prodlením dlužníka. V tomto případě tedy závazek zanikl nedodáním v pátek 19. 8. 2016. Strany poté mají povinnost vrátit si, co plnily - vzhledem k tomu, že prodávající nic neplnil, má spotřebitel nárok na vrácení finančních prostředků - z popisu spotřebitele není jasné, zda zboží uhradil, či mělo být na dobírku. V případě dobírky by závazek zanikl bez dalšího.


2. Promlčení
Podle § 629 občanského zákoníku činí promlčecí lhůta 3 roky. Vzhledem k tomu, že z popisu nevyplývá důvod k delší promlčecí lhůtě, je právo na uhrazení smluvní pokuty již promlčeno. Spotřebitel tak nemá povinnost pokutu hradit, neboť podnikatel již nemá právo ji vymáhat.


3. K předžalobní výzvě
Předžalobní výzvu může podat každý bez ohledu na oprávněnost - ta se posuzuje až případným podáním žaloby. Zaslání výzvy samotné nikoho k podání žaloby k soudu nezavazuje. Tato výzva jen slouží v případě vyhraného sporu k žádosti žalující strany na náhradu nákladů. Reakce na předžalobní výzvu tedy není nutná. Přesto považujeme za vhodné společnost s rozporováním jejich požadavků kontaktovat.


Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 17:05, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.