Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55580Misto reklamace pouziti "vracei nevhodneho darku"

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2022, před 3 lety

Marcel Novotny

Znění stížnosti

Dobry den.
20.12.2022 jsem v eshopu poridil "chytrou zasuvku". Po otestovani zacatkem ledna jsem zjistil, ze nema deklarovane funcke. Vytvoril jsem tedy reklamaci, s tim, ze chci zbozi vratit z duvodu chybneho popisu na webu. Dorazilo mi potvrzeni prijeti reklamace. Po par dnech jsem zjistil, ze mi byl vystaven vouceher na nakupo v hodnote -10% (za vraceni rozbaleneho zbozi) dormou emailu ktery se tvari jako reklamni sdeleni. Alza mi nasledne napsala,"Vy jste zboží nereklamoval, ale vracel bez udání důvodu" a nasledne ze probehla "akce výměna nevhodného dárku za poukaz" a ze toto je jiz vyrizeno a nejde prehodnotit na reklamaci. V zadne komunikaci, potvrzeni, ani dokladu jsem nic o akci nenalez. Email o prijeti reklamace je (az na interni cislo) totozny jako reklamace. V emailech se dale odkazuji na vraceni zbozi bez udani duvodu do 14 dnu - nicmene reklamace byla zadana az 13.01.2022, a na pobocku prinesena 17.01.2022 takze po pripadne 14ti denni lhute. Sluzbu Vraceni nevhodneho darku mi do kosiku pridala alza sama.


Produkt

Reklamace akce výměna nevhodného dárku za poukaz,


Požadované řešení

Vyreseni reklamace, odstoupeni od smlouvy z duvodu nepresnych udaju na webu. Vraceni CELE castky na muj ucet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 13:54, před 3 lety

Jak uvádí spotřebitel, zákonná možnost vrácení zboží bez udání důvodu má 14denní lhůtu od převzetí. V této lhůtě stačí podnikatele o úmyslu vrácení zboží informovat - vrácení zboží může proběhnout i po této lhůtě. Přesto je ale 13. 1. 2022 již po uplynutí této lhůty.

Některé společnosti nabízí (jako výhodu v konkurenčním boji) možnost vrácení zboží v delší lhůtě, je tedy možné, že společnost toto opožděné vrácení brala jako odstoupení od smlouvy, které nabízí v rámci smlouvy.

Jestliže ale spotřebitel zboží prokazatelně reklamoval a podnikatel mu namísto toho poskytl odstoupení od smlouvy, kde vrácenou částku ponížil o 10 %, nejednal správně. Při zákonném odstoupení od smlouvy nelze snížit částku za rozbalení zboží, ale jen za snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno používáním jinak než "je běžné". Domníváme se, že tedy vrácení zboží poskytl podnikatel smluvní formou, kdy je zmíněná 10% částka stržena na základě podmínek této akce.

Protože reklamace nebyla vyřízena řádně a včas a podnikatel ji vyřídit odmítl (dle popisu uvádí, že reklamace "není možná"), má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení dle § 2002 občanského zákoníku. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Při odstoupení by tak podnikatel byl nucen doplatit zbylou částku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.2.2022 16:17, před 3 lety

Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše posouzení.

Vzhledem k tomu, že zákazník neuvedl žádnou závadu produktu, nebylo možné reklamaci řešit jako servisní požadavek a zadal zboží jako reklamaci AVRA - tedy vrácení zboží. V takovém případě byla využita i služba Vrácení nevhodného dárku za poukaz do 31.1.2022. Jak již název služby napovídá, částka se nevrací v podobě peněz, ale ve formě dárkového poukazu.
Nicméně na žádost zákazníka byl poukaz převeden na dobropis k proplacení. V rámci prozákaznického přístupu jsme zákazníkovi vrátili i administrativní poplatek. Předpokládám, že nyní je již vše v pořádku k zákazníkově spokojenosti.
Přeji hezký den, Kateřina - Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2022 16:25, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.3.2022 00:22, před 3 lety


Marcel Novotny

Hodnocení:

Komentář: Dobry den.

tldr: Vyreseno, penize vraceny dle meho pozadavku, trvalo to jen mesic a 10 emailu.

======================
Reklamaci jsem provedl pres Vase na odkazu "Nova reklamace". Do popisu jsem zadaval "Chybný popis na webu". Volil jsem moznost vraceni zbozi.

Co si budem povidat, "AVRA" (dohledal jsem, ze reklamace maji asi ASRE) je jakasi vase ciselna rada. zakaznik netusi, ze se jedna a "vyziti sluzby vraceni zbozi".
Vsechny potvrzujici emaily ktere jsem pri vraceni dostal, byly totozne, jako reklamace (jineho) vyrobku, kterou jsem provadel ve stejnou chvili. Vsude se mluvi o reklamaci, reklamacnim cisle, reklamacnim protokolu (chapu, mate na vasi akci vraceni nasazeny stejny flow jako na reklamace). Kazdopadne by dle meho nazoru nekde zakaznik MEL videt, ze se nesnazi zbozi reklamovat, ale snazi se vyuzit jakousi sluzbu, kterou mu Vas obchod vnutil.

Kazdopadne po zhruba 2 telefonatech, a 8 emailech se mi povedlo dosahnout reklamace misto vyuziti "sluzby".Po nasledovnem urgovani (3 emaily) se dokonce povedlo i nechat si vratit penize na ucet misto opet vnucovaneho prodlouzeneho voucheru (pocitam, ze toto vznihlo jiz jen tim, ze zakaznicka podpora odpovida na kazdy email bez znalosti predchozi komunikace).

Vyrizeno ? ano. Spokojenost s komunikaci ? NE. Verim, ze k vyrizeni pomohlo i zverejneni zde, resp. zminka o zverejneni pripadu.

Dekuji Alzo.