Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Do schránky našeho bytového družstva Zeyerova alej 1838,1839,1840 jsou opakovaně doručovány písemnosti jejiž adresáti u nás nebydlí a nemají ani poštovní schránky.Dále dopisy pro družstva s jinými popisnými čísly. To má za následek přeplnění schránky písemnostmi, které nám nepatří.To se děje i přes naše upozornění pracovníka pošty dál.Naopak některé písemnosti, které jsou BD určeny, to jest výpisy z banky, fakturace firem atd, jsou opakovaně doručovány do schránek soukromých osob a to i v jiných vchodech než je schránka BD a pak záleží jen na ochotě dotyčného zda písemnost představenstvu BD předá. Takový způsob doručování poštovních zásilek je nepřípustný. BD pak nemůže včas plnit své závazky k jiným subjektům, což vytváří další problémy.Problém jsme chtěli řešit domluvou s odpovědným pracovníkem, to bohužel nepomohlo, tak jsme se chtěli telefonicky obrátit na jeho představeného. Telefon 233 090 631 však nikdo nikdy nezvedá . S pozdravem ředstavenstvo BD
Náprava uvedených skutečností
|
Tweet |
Česká pošta je povinná doručit adresátovi zásilku na uvedené adrese. Dle typu zásilky může připadat do úvahy dodání zásilky jiné osobě pouze při splnění podmínek stanovených v poštovních podmínkách, viz zejména čl. 24 a násl. poštovních podmínek (https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/a085daea-e843-4885-b60b-af3372319f75).
Nepodaří-li se poštovní zásilku s poštovní adresou podle čl. 4 odst. 2 dodat podle odstavce 2 nebo 3 (zásilky, které se nepotvrzují se primárně mají vhodit do adresátovi schránky; u zásilek, jejichž převzetí se potvrzuje, musí být nejprve učiněn pokus o dodání na uvedené adrese označenému adresátovi) podnik ji může vydat vhodné fyzické osobě, zejména některému z adresátových sousedů, která souhlasí s tím, že poštovní zásilku adresátovi předá. Pokud se tato osoba nezdržuje v bytě, kanceláři, provozovně nebo jiné uzavřené prostoře označené jejím jménem a příjmením nebo příjmením shodným s jejím příjmením, musí způsobem podle čl. 23 odst. 1 prokázat své jméno a příjmení.
Pokud pošta nedodá zásilku v souladu s uzavřenou smlouvou a poštovními podmínkami, lze uplatnit reklamaci dodání (čl. 40) nebo jinou reklamaci dle čl. 43 poštovních podmínek.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Jedná-li se o opakované pořušení, doporučujeme podat podnět k provedení kontroly Českému telekomunikačnímu úřadu, který je doorovým orgánem v oblasti poskytování poštovních služech.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.