Společnost


MITO, RENTAL SERVICE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55592Nevrácení saka po čištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2022, před 3 lety

Petra Španihelova

Znění stížnosti

V říjnu 2021 jsem dala do čistírny sako ( ze svatebního obleku) nechat jej po skoro roku od svatby vyčistit. Při obdržení SMS že si mohu sako vyzvednout,jsem zjistila, že je sako poškozeno.jakoby sražené na prsou( nešlo to rozzehlit) tak jsem sako nechala na výdejně a sepsala reklamaci na castku 2250 Kč jako polovinu z ceny celeho obleku.(4500 Kč) po měsíci byla má reklamace uznána,a byla jsem vyzvána, ať si jdu peníze vyzvednout na sbernu oděvů,kde jsem ale neobdržela poškozené sako.
Po nekolika telefonatech a emailech jsem si vzala alespoň penize a vyzvala opět majitelku společnosti,at mi sako vrátí.Vsechno neúspěšně,nakonec mi bylo řečeno, že po zaplacení škodné částky se stává sako jejich majetkem a oni jej už vyhodili.Tak jsem se dožadovala o doplaceni cele castky za oblek (2250 kc doplatek do 4500 kc) jelikož uz nemohu ke kalhotum nove sako dopasovat,a znicili mi tedy cely oblek. Na tyhle vyzvy,mi prisla pouze odpověď ze cenu za reklamaci nemohu navyšovat.psala jsem na ČOI,kde mi bylo řečeno te toto již neni v jejich kompetenci,a mam to řešit soudně.Mohu tedy chtít po čistírně nejakou kompenzaci za vyhozené sako nebo jak bych tento spor mohla resit?


Produkt

Poškozené sako pri cisteni a následné nevrácení saka po uznání reklamace


Požadované řešení

Doplatek 2250 za cely oblek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 14:18, před 3 lety

Výsledkem reklamace byla náhrada škody. Tou je snížení hodnoty věci - z logiky věci tak částka kompenzuje část ceny saka a má být spotřebiteli vrácena i se sakem. V případě, že by sako bylo zničeno úplně, bylo by možné vrátit jen peníze, avšak v plné ceně, nikoliv jen polovinu. Spotřebitel tak má právo na navrácení saka.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 15:38, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.