Společnost


ELIMON a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55593Neuznání DUZP 31.12.2021 (samoodečet) ve vystavených fakturách za odběr energií

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 27 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2022, před 3 lety

Milan Číha

Znění stížnosti

Dne 31.12.2021 jsem provedl samoodečet elektřiny a plynu, zaslal jsem samoodečet dodavateli a požádal o vystavení mimořádné faktury.
Dodavatel ELIMON a.s. vystavil fakturu a jako DUZP uvedl datum vystavení faktury.
Druhý můj dodavatel energií, ALPIQ ENERGY SE, vystavil faktury s DUZP 31.12.2021, což považuji za správné - viz. např. Informace GFŘ č.j. 70709/21/7100-20116-050822.
Domnívám se, že podle Rozhodnutí o prominutí DPH z důvodu mimořádné události zveřejněné ve Finančním zpravodaji 37/2021 je v případě, kdy při v lednu 2022 provedeném vyúčtování dodaného plynu nebo elektřiny s DUZP v 12/2021 (při němž je vyčíslen nedoplatek), je DPH 0 %, tj. dochází k prominutí daně.
Toto jsem na dodavateli ELIMON a.s. požadoval, ale bezvýsledně.
Zaplatil jsem dodavateli ELIMOON a.s. předmětné faktury FA2022000068, FA2022000233 a FA2022000250 jen částečně, tj. bez zaplacení účtovaného DPH ve výši 21 %.
Dodavatel ELIMON a.s. mně zaslal "Upomínku I. - Výzva k zaplacení".
Jedná se o částky 2.780,11 Kč, 366,18 Kč a 5.465,21 Kč.
Nevím, co mám dělat. Domnívám se, po přečtení mnoha informací, že dodavatel vystavil faktury s chybným DUZP a tedy chybným DPH.


Produkt

Jedná se o EIC: 27ZG200Z0000809Y (FA2022000068), EAN: 859182400608776760 (FA2022000233) a EAN: 859182400608761117 (FA2022000250)


Požadované řešení

Žádám o vystavení nové faktury s DUZP 31.12.2021 s nedoplatkem, na který dodavatel uplatní DPH ve výši sazby platné k DUZP (prosinec 2021) = dochází k prominutí daně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2022 17:05, před 3 lety

Byla-li faktura vystavena mimo měsíce listopad nebo prosinec, má spotřebitel zásadně povinnost zaplatit DPH. Ač je tato právní úprava v rozporu se svým proklamovaným účelem, tj. umožnit spotřebitelům ušetřit za dva konkrétní měsíce daň, není jiné posouzení situace podle našeho názoru možné. Právní předpisy vydané v této souvislosti Ministerstvem financí ČR podle našeho názoru jiný výklad neumožňují.

Výjimka nastává v situaci, kdy by smlouva nebo zákon zavazovaly dodavatele, aby vystavení faktury provedl v inkriminované době (tj. listopad a prosinec 2021), ale dodavatel tak z nějakého důvodu na jeho straně neučinil. Pak by se mohlo jednat o porušení smluvní, resp. zákonné povinnosti a způsobená škoda (tedy povinnost spotřebitele doplatit daň), by šla k tíži podnikatele.

Spotřebitel se může obrátit dále na Energetický regulační úřad (www.eru.cz).

Mediální zpracování:
https://www.youtube.com/watch?v=_rZIJM6NH_0

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2022 11:04, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.