Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dnes jsem otevřel aplikaci internetového bankovnictví George a zjistil jsem, že společnost Avast Software s.r.o. mi z ničeho nic strhnula částku 1190 Kč(k 29.01.2022). Ovšem se vším vědomím a svědomím jsem žadný produkt od této společnosti nepořizoval. Stojí tu určitě také za zmínku, že zhruba před rokem (18.02.2021) mi tato společnost strhla částku ve výši 790 kč. To jsem ale neřešil v domění, že se jednalo o nějakou objednanou službu, což se po čase ukázalo jako mylné. Přijde mi podezřelé, kde tato firma vzala moje údaje o platební kartě, když jsem je Avastu nikdy neposkytoval. A co mi příjde absolutně absurdní, je fakt, že si firma nárokuje finanční obnos za něco, co neposkytuje a není to od této společnosti ani požadováno. Firmu jsem kontaktoval pomocí formulářů na jejich webových stránkách, ovšem zatím bezvýsledně.
Děkuji mocrát za Váš čas,
S pozdravem
David Smolík
Avast Software (strhnutí částky za něco, co nepoužívám, netuším, jaký produkt tu přesně uvést)))
Požaduji po firmě Avast Software s.r.o. aby mi byla navrácena celá částka ve výši 1980 Kč. převodem na Bankovní učet č. ***
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu služeb, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti poskytnut.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.