Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, 25.1. jsme si objednala zboží z E-shopu Lidlu. Zboží jsem obratem zaplatila. 28.1. mi přišel mail, že zásilku posílají. Zásilka nešla, tak jsem začala pátrat. Na sledování zásilky u české pošty bylo pouze to, že byly přijaty údaje k dosud nepodané zásilce, napsala jsem dotaz přes kontaktní formulář. Na ten nereagoval vůbec nikdo, pouze mi přišla zpráva, že dotaz přijali. poté se opět nic nedělo, znovu jsem poslala dotaz přes kontaktní formulář, to samé, nedozvěděla jsme se nic. Dnes je 8.2. - nemám žádné relevantní informace, nemám zboží (u české pošty je stále jen "Obdrženy údaje k dosud nepodané zásilce" ), nemám peníze. Opravdu neskutečné jednání!
více produktů v objednávce
Dodání zboží, nebo vracení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Everest, doba doručení bývá standardně 3 - 5 pracovních dní; v jistých případech může být však o něco delší. Předběžné datum dodání je vždy uvedeno v souhrnu objednávky a následně v jejím potvrzení, jež zákazník obdrží do e-mailové schránky po dokončení objednávky. Záleží, z jakého logistického skladu zboží odchází, vytíženosti dopravce, z jaké akce výrobek je apod. V případě, že si objednáte zboží, které je dostupné v rámci různých akčních termínů, je Vaše objednávka z logistických důvodů standardně expedována v den před začátkem akce, která má nejpozdější termín zahájení. Pokud již ovšem máme veškeré zboží z Vaší objednávky v našich skladech, dojde k expedování zboží ještě dříve, abyste jej měla co nejdříve. Dodací lhůty jsou obecně závislé na mnoha faktorech, z nichž bohužel ne všechny jsme vždy schopni ovlivnit, ☹ jak uvádíme také v našich obchodních podmínkách, s nimiž zákazník při tvorbě objednávky souhlasí. Přesto se snažíme dělat vše, co je v našich silách. Mrzí nás, že na svou zásilku i zpětnou vazbu na svůj dotaz stále čekáte. ☹ Z důvodu velkého počtu dotazů, které mají kolegové ze zákaznického servisu denně k řešení, se může doba zpracování písemných požadavků i čekání na lince prodloužit; za tuto skutečnost se Vám omlouváme. Doporučujeme Vám obrátit se na odpovědné kolegy prostřednictvím bezplatné linky 800 115 435. Po vytočení uvedeného čísla je nezbytné proklikat se hlasovým automatem. Zvolit nejprve možnost týkající se e-shopu a následně vyčkat na volbu pro spojení s operátorem. Jakmile bude někdo z kolegů dostupný, rád se Vám bude věnovat, situaci prověří a sdělí více. Děkujeme, že jste se na nás prostřednictvím Dtestu obrátila. Lidl Česká republika v.o.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Bohužel po této eskapádě si budoucí nákup z lidl shopu radši dvakrát rozmyslím. Peníze byly vráceny, děkuji dTestu za asistenci.