Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55612Nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2022, před 3 lety

Simona Svobodova

Znění stížnosti

Dne 15.12. jsem u Okay objednala kuchyň, ke které jsem dne 21.12. (A za týden zaplatila) objednala potravinovou skříň (objednávka č. 9921455370). Bohužel i přes několik urgencí jsme kuchyň neobdrželi, z toho důvodu jsme se rozhodli i odstoupit od kupní smlouvy za skříňku. Dne 24.1. jsem po emailu komunikovala s pracovníkem a prosila jej o zrušení a vrácení peněz za skříňku, dne 31.1. jsem proto psala znovu, na tento email mi nebylo do dnešního dne odpovězeno. Na facebookových stránkách, kde jsem komunikovala s okay prostřednictvím chatu jsem zablokována, protože jsem si spolu s dalšíma lidma dovolila do komentáře napsat to, že od 15.12. čekáme na zboží a okay se k ničemu nemá. Veškeré negativní komentáře, které jsou ale oprávněné tato společnost maže a dané osoby blokuje. Jsem v šoku z toho jak firma spadla a opětovně ji prosím žádám o vrácení peněz. Ke kuchyni jsme již obdrželi email o refundaci ale ke skříňce se nikdo nevyjádřil. Prosím tedy o vrácení peněz za objednávku č. 9921455370.


Produkt

Potravinová skříňka LISA


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2022 17:40, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2022 10:47, před 3 lety

Dobrý den,

u zakázky evidujeme požadavek na storno objednávky, které je aktuálně zpracováváno jako refundace platby.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 11:03, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.2.2022 15:44, před 3 lety


Simona Svobodova

Hodnocení:

Komentář: Peníze dnes došly, děkuji.