Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,dne 11.12.2021 jsem zakoupil vůz Honda CR-V na pobočce v Ústí nad Labem.Vozidlo bylo převezeno z Ostravy,kde nevěděli,zda se jedná o naftu či benzín.Auto bylo vizuálně zkontrolováno,s povrchovou korozí jsme nebyli seznámeni, avšak jsme ji dle stáří vozidla akceptovali.Při zkušební jízdě s technikem AAA auto jsme ihned zjistili nadměrně hlučný ventilátor topení,kde nebylo slyšet jediného slova.Od pana manažera mi bylo řečeno,že se tato věc opraví místním technikem,avšak ten byl zrovna na prac.neschopnosti.Ihned druhý den po konzultaci s pobočkou se z auta začaly ozývat další rány a nepřirozené zvuky,na základě toho jsem jel do servisu nacenit si případnou opravu a zkontrolovat vůz.Prohlídku,na kterou mě poslali mi nikdo neuhradil,ač se jednalo o 1200Kč.Bylo mi řečeno,že s vozidlem není možné jezdit a oprava celého vozu činí 77000Kč,když cena při koupi vozidla činila 100000Kč.Ćástka byla pro mě neakceptovatelná.Po domluvě s panem manažerem jsme sepsali reklamaci,s vozem mi bylo doporučeno nejezdit díky případné opravě.Na vyrozumění jsem čekal komplet celých 30 dnů.Jak jsem uvedl,vůz byl zkontrolován na STK a není způsobilý provozu na pozemních komunikacích v tomto stavu.Tyto závady mi byly od prodávajícího zatajeny.Při koupi vozu a při podání reklamace mi bylo sděleno,ač s tím i souhlasili,že nám bude poskytnuta částečná finanční kompenzace-sleva.Na tuto skutečnost dosud nikdo nereaguje.
Honda CR-V 2.2 i-CTDi
Žádám Vás o opětovné přezkoumání reklamace a o adekvátní finanční kompenzaci v rozsahu opravy (slevu na opravu vozidla) či opravu vozidla. Velmi rádi bychom předešli k dalším právním nepříjemnostem.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Prokůpku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.