Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 13. 1. 2022 jsem koupil vůz Škoda Octavia na kolínské pobočce AAA auto, vůz jsem pořizoval přes úvěrovou společnost, s tím, že mi bude do vozidla namontován GPS lokátor, který je na dva roky zdarma. Úvěr mi byl schválen. Poté jsem zjistil, že byl naúčtován poplatek za dopl. Servis ve výši 8.999,-Kč a také za GPS Lokátor ve výši 30.000,-Kč, s tím, že mám hradit ještě měsíční poplatek za toto zařízení, o tomto jsem nebyl informován. Při podpisu smluv mi pracovnice pobočky začala velmi rychle sdělovat páté přes deváté, pak na tabletu na malé obrazovce mi akorát ukázala, kde je zapotřebí můj podpis. Smlouvu se mnou znova neprobrala. Hned jsem kontaktovat společnost, která dodává lokátor, že Lokátor nechci, bylo mi sděleno, že se jedná jen o objednávku, a tu lze stornovat spol. AAA auto. Kontaktoval jsem úvěrovou spol., že chci odstoupit od smlouvy, ta po mě chtěla zaplatit celou částku. Pokud nechci Lokátor, tak se mám obrátit na AAA auto. Opakovaně jsem hovořil s pracovníky AAA auto, kde se opakovaně vymlouvali, že věc předají odpovědnému člověku. Vzhledem k tomu, že jsem dokumenty podepsal, tak je pro ně celá věc uzavřená. Opětovně jsem odesílal stížnosti emailem i dop. dopisem, že žádám o nápravu, neboť jsem byl uveden v omyl a podepisoval jsem pouze kolonku s podpisem. Žádal jsem o storno objednávky GPS Lokátoru a vrácení částky za neoprávněné účtování GPS lokátoru a dopl. Servisu celkem v částce 38.999,-Kč.
GPS lokátor, dopl. servis
Žádám o storno objednávky Lokátoru a vrácení peněz, celkem 38.999,-Kč
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmíněno poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Pospíšile,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení a z pobočky. Záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
v osobním i telefonickém jednání jste mi nijak nepomohli. Reklamoval jsem gps lokátor, doplňkové služby, neboť po prostudování smluv, jsem zjistil, že jsme mě uvedli v omyl, a podali lživé informace. Reklamace byla zamítnuta, jako v ostatních případech jiných zákazníků, máte mých cca 40 tisíc a vrátit je odmítáte. Pokud se nedohodneme jinak, budu řešit přes ČOI. Věc rozhodně uzavřena není. Je alarmující, že přibývají stále noví zákazníci, na kterých se dopouštíte stále stejného agresivního modu operandi!
Jaroslav Pospíšil
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože smírné řešení zde evidentně není možné, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat o výsledku mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci, případně soudního sporu. Jestliže se rozhodne situaci neřešit a smíří se se stanoviskem společnosti, žádáme o uzavření stížnosti.
Dobrý den,
stále trvám na tom, že podepisování probíhalo na tabletu, kde mi bylo ukázáno pouze okénko, kde mám podepsat. Pokud bych viděl celkovou částku a rozpis jednotlivých položek na smlouvě, nikdy bych toto nepodepsal. Nejsem jediný, kdo popisuje stále stejný způsob, jakým prodej u Vás probíhá. Mě a ostatní jako p. N., p. Č., p. R., p. Z., p. L., p. M., p. D. jste úmysleně uvedli v omyl použitím nekalých, agresívních obchodních praktik. Žádám znovu o vrácení částky v plném rozsahu. Stojí však za zmínění, že s pí M. a p. K. bylo vše vyřešeno ke vší spokojenosti, zajímalo by mě k jaké? Neboť s Vámi řešili stejnou věc, stejný problém. Ptám se tedy, jak je možné, že stejné stížnosti jsou řešeny dvojím metrem. Rád bych Tímto požádat dTest, zda může moji emailou adresu zaslat výše uvedeným podvedeným zákazníkům, nebo předat kontakt na tyto podvedné zákazníky, nebo poradit, jak se mám spojit s těmito podvedenými zákazníky, rád bych je kontaktoval, a domluvil se na společném zmocněnci a podání žaloby. Děkuji dTestu
Jaroslav Pospíšil
Děkujeme za odpověď.
Jmenovaní spotřebitelé byli kontaktováni a byla jim předán e-mailová adresa spotřebitele s krátkým shrnutím situace.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji v případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, poslal jsem podnět na ČOI a čekám na vyjádření. Bohužel to nevyřeší vrácení peněz, ke kterému se společnost stále nemá. S ostatními poškozenými bychom rádi podali žalobu, je možné požádat dTest, zda by nás neodkázal na nějaké bezplatné právní poradenství, či právníka, který by se "do boje" s námi pustil? Jak vyplývá s dalších a dalších podání na vašim portále, tak se společnost i nadále dopouští hanebného, klamavého, podvodného chování, a to na dalších důvěřivých naivních zákaznících. S pozdravem
J. Pospíšil
Děkujeme za odpověď.
Z důvodu objektivity a nezávislosti nemůžeme doporučit konkrétního advokáta/právníka/právní poradnu. Seznam advokátů lze nalézt např. na našich stránkách (dtest.cz/advokati) či na stránkách České advokátní komory (vyhledavac.cak.cz) - nejedná se však o bezplatné právní služby.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl i nadále informovat o vývoji sporu.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.