Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55624Nedodání zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2022, před 3 lety

Hana Kulíšková

Znění stížnosti

8.1.2022 jsem si v okay objednala a zaplatila topper v hodnotě 2200 Kč. Měl být dodán do 23. 1. Přes několik urgencí dodnes zboží nemám. Společnost mi 2x odpověla, že jsou zaneprázdnění a že se do několika dní ozvou. Jejich virtuální asistentka mi řekla, že zboží dojde do 2 až 5 dnů. Psala jsem jim, že žádám o zrušení objednávky a vrácení peněz. Do dnes nemám žádnou odpověď, ani zboží ani peníze.


Produkt

Matracový topper 160x200x5 cm


Požadované řešení

Ráda bych dostala buď objednané zboží nebo peníze zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 10:29, před 3 lety

Po uzavření smlouvy má spotřebitel povinnost uhradit kupní cenu zboží (případně zálohu), není-li domluveno jinak. V návaznosti na to má prodávající povinnost objednané zboží dodat. Obecně platí, že tak musí učinit ve 30denní lhůtě, není-li domluveno jinak. V uvedeném případě bylo domluveno dodání do 15 dnů. Vzhledem k tomu, že zboží nebylo dodáno ve lhůtě, kterou si sám prodávající stanovil, ocitá se v prodlení. Spotřebitel prodávajícího následně upozorní a poskytne mu přiměřenou lhůtu na dodání zboží. Tuto lhůtu je možné poskytnout i mlčky.

Jestliže prodávající nedodá zboží ani v dodatečné lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl, vzniká spotřebiteli v souladu s § 1978 občanského zákoníku nárok na odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od začátku a strany jsou tak povinny uvést věci do původního stavu (před smlouvou). Vzhledem k tomu, že zde spotřebitelka nic neobdržela, nemá co vrátit a zároveň by měla nárok na vrácení finančních prostředků, které poskytla prodávajícímu.

Nereaguje-li prodávající na telefonáty, ani e-mailovou komunikaci je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2022 11:33, před 3 lety

Dobrý den,

záležitost zákazníka byla vyřízena dle posledního písemného požadavku odstoupením od kupní smlouvy. Peníze zákazník obdrží v souladu s VOP.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 12:02, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost se ke stanovisku společnosti vyjádřit, popřípadě stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 09:58, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2022 11:54, před 3 lety

Spotřebitelka doposud nezareagovala na vývoj případu, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.