Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 23. ledna 2022 byla prostřednictvím e-shopu: www.okay.cz, se spol. OKAY s.r.o. uzavřena kupní smlouvu (č. objednávky ***), jejímž předmětem byla rohová sedací souprava zn. MATRIX. Tato sedací souprava byla na webových stránkách označena jako skladem s doručením nejpozději dne 1. února 2022. Sedací souprava nebyla do 8. února 2022, ani po několika tel. urgencí doručena.
Vzhledem k hrubém porušení podmínek ze strany společnosti OKAY s.r.o. (nedodání objednaného zboží, které mělo být údajně skladem). Termín dodání byl oběma stranami domluven a vzhledem k tomu, že zboží deklarované jako skladem, v řádném, ani dodatečném termínu nebylo společností OKAY s.r.o. doručeno, došlo k podstatnému porušení smlouvy ze strany společnosti OKAY s.r.o. Společnost svoji smluvní povinnost nesplnila ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jim zákazník poskytl.
Dne 8. února 2022 zasláno písemné odstoupení od smlouvy, § 1978 zákona číslo 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Nyní zákazník čeká na vrácení zaplacené částky.
Spojit se lze pouze s operátory, údajně zaměstnanci spol. OKAY s.r.o. kteří nejsou schopni zjistit, ani ochotni zajistit jakékoliv informace o termínu dodání zboží. Chování zaměstnanců vůči zákazníkovi je v dnešní době, na tak velkou firmu, až zarážející.
Kontaktování zákazníka ze strany společnosti OKAY s.r.o. žádné. Pouze arogance, když opakovaně zákazník volá a dožaduje se informací o zboží které je má být skladem. Odpovědi zaměstnanců: např. zboží je teoreticky v systému společnosti skladem, ale prakticky to prověřit nelze. Na dotaz, kde je možno si zboží vyzvednout, odpovědi jako: toto není možné apod.
rohová sedací souprava zn. Matrix
Zákazník vyčká, kdy budou (v jaké době) ze strany spol. OKAY s.r.o. vráceny uhrazené finanční prostředky zpět na jeho účet. Jaká bude ze strany kompetentních osob provedena náprava ze strany uvedené spol.
- okamžité vrácení finančních prostředků zpět na účet zákazníka, písemná omluva a kompenzace.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel odstoupí od smlouvy pro podstatné porušení nedodáním ani v dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky v přiměřené době po odstoupení. V případě, že prodávající v takové době finanční prostředky nevrátí, je možné jej k vrácení vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
bohužel, uvedené informace se nezakládají na pravdě - zákazník obdržel veškeré informace k dané záležitosti v telefonických hovorech.
https://www.okay.cz/pages/obchodni-podminky-e-shop
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření zareagovat.
Děkujeme stranám za součinnost.
Dobrý den
Zákazník byl ze strany společnosti OKAY s.r.o. telefonicky kontaktován dne 9. února 2022. s tím, že společnost přijala odstoupení od smlouvy, kdy peníze budou vráceny (refundovány) zpět na účet zákazníka. Jednalo se o slušné jednání ze strany společnosti OKAY s.r.o., kdy byly poprvé předány fundované informace.
Zákazník byl dále dne 9. února 2022 v 12:23 hod. informován písemně (emailem), že peníze budou vráceny zpět na účet zákazníka co nejdříve s připojenou omluvou.
Celá částka byla poukázána na účet zákazníka zpět dne 16. února 2022.
Výše popsaný průběh jednání společnosti OKAY s.r.o., je však bohužel pravdivý a zákazník může svá tvrzení společnosti na jeho žádost předložit, za účasti svého zvoleného zástupce, který byl jednání rovněž přítomen.
Zákazník považuje tímto svou stížnost za uzavřenou. Závěrem patří rovněž poděkování časopisu DTest „VaseStiznosti.cz.“
Děkujeme stranám za součinnost. Vzhledem k tomu, že došlo k vrácení peněžních prostředků, stížnost uzavíráme s dosažením dohody, ačkoliv je mezi stranami sporné, zda/jak k události došlo.