Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55641Reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2022, před 3 lety

Filip Matal

Znění stížnosti

Dobrý den, podali jsme reklamaci k poškozenému zboží již minulý rok 18.12.2021. Prý nemají nový kus k dodání. JIž jsem je dvakrát kontaktovali prostřednictví e-mailu, ale již s námi nekomunikují. A hlavně, že v době objednání požadovali celou částku peněz dopředu.


Produkt

závěsná police na stěnu - poškozené, omlácené


Požadované řešení

rádi bychom nové zboží, ale když celou situaci vidíme rádi bychom peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 13:12, před 3 lety

Dle § 2169 občanského zákoníku má kupující primárně nárok na opravu věci, je-li možná. V případě, že oprava možná není, má kupující nárok na výměnu věci, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy. Můžeme říci, že nároky spotřebitele jsou takto hierarchicky uspořádané.

Vzhledem k popsané situaci je pravděpodobné, že oprava ani výměna zboží není možná. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Po odstoupení od smlouvy závazek zaniká a strany si vrátí, co si plnily. Spotřebitel tak bude povinen vrátit poškozený kus (pokud jej už nevrátil) a v návaznosti na to mu musí podnikatel v přiměřené době vrátit peněžní prostředky, které od něj přijal.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2022 14:19, před 3 lety

Dobrý den,

spotřebitel podal reklamaci na poškozené zboží. Zboží nebylo skladem, takže bylo navrhnuto objednání nového dílu u výrobce. Zákazník odmítnul a uvedl, že si počká až bude zboží skladem. V lednu byl informován, že stále zboží není skladem. Dne 28.1 nás zákazník kontaktoval, že požaduje odstoupení od smlouvy. Zákazníkovi dnes psáno řešení na vystavení 100% voucheru nebo odstoupení a vrácení peněz.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2022 08:21, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.2.2022 22:42, před 3 lety


Filip Matal

Je velmi zajímavé, že až po zveřejnění na Vašem webu se tato forma k něčemu rozhoupala, to že jsme je dvakrát urgovali k odstoupení a k vrácení peněz a nic až do včerejška raději neuvádějí, že! A popravdě již jsme u nich reklamovali sedačku a několik měsíců nám zadržovali peníze za starou sedačku a novou neuměli dodat tak, aby nebyla poškozena (vada přepravce GeIS). Jinak se úplně děsíme další reklamace sedačky,k terou jsme zakoupili jak cela reklamace bude probíhat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2022 12:25, před 3 lety

Vyjádření spotřebitele nepovažujeme za vyvrácení toho, co uvedla společnost. Stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.