Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
na výzvu jsem vyplnil dotazník zaslaný mně e-mailem po koupi vozidla v AAA Auto Č. budějovice. Kromě dalšího jsem uvedl, že ve vozidla byla baterie, kterou dle kontroly ve značkovém servisu bylo nutno vyměnit. Když jsem žádal o její výměnu, tak mně pracovník v AAA Auto sdělil, že bohužel nemám nárok, protože na autobaterii se vztahuje záruka 6 měsíců. Toto jsem uvedl do dotazníku a do dnešního dne mně nikdo nekontaktoval, aby se mnou problém řešil. Teprve později jsem si uvědomil, že jsem při podpisu kupní smlouvy odsouhlasil několik nabídek, které jak jsem později zjistil jsou mně k ničemu.
Děkuji za odpověď R. Král
Vzhledem ke skutečnosti, že baterie ve vozidle v době prodeje vozidla byla v nepoužitelném stavu, žádám o dodání funkční baterie.
Děkuji
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Králi,
Vaši záležitost jsem prověřovala a zjistila jsem, že kolegové z pobočky s Vámi byli v kontaktu. Věřím, že Vaše věc je nyní vyřešena (pokud stále není, prosím o informaci). Zároveň také děkuji za zpětnou vazbu z dotazníku.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.