Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Velice se omlouváme, produkt mobilní telefon POCO z Vaší objednávky č. *** bohužel není za daných podmínek dostupný na našem skladě ani u žádného z našich dodavatelů.
U zboží byla uvedená nesprávná cena. Z těchto důvodů jsme nuceni zboží z Vaší objednávky stornovat. Zboží zaplaceno, vrácené peníze, obchodní podmínky jen pro zákazníky. Maily vedení vráceny jako nedoručitelné, zákaznické centrum neodpovídá. Objednávka potvrzená a přijatá. Jsem po CMP ochrnutý na vozíku, takže sleva 96% pro mně byla zajímavá (4.12.), jelikož mám invalidní důchod. 23.12. mi zaslali tento mail: Mrzí nás, že se vám nákup u nás nevydařil. Peníze za nákup jsme poslali na váš účet. Nejpozději do 3 dnů by měly být připsané. Opravný daňový doklad najdete v příloze. Tím to považují za uzavřený, obchodní podmínky pro společnost nic neznamenají.
Za chaotický dopis se omlouvám ale musím psát jednou rukou a CMP také zanechala následky. Vážený pane Stehlíku,
děkuji za Váš e-mail.
Požadavek na vrácení platby byl předán finančnímu oddělení. Platba Vám bude vrácena zpět na Vaši kartu ke dni, kdy byla odeslána. Tato skutečnost proběhne nejpozději do 5 pracovních dní.
Bohužel nám první e-mail zapadl, tudíž reaguji až teď.
Informaci ohledně chybné ceny jste dostal. Bohužel tato nepříjemnost nastala kvůli technické chybě a byli jsme nuceni vytvořené objednávky s chybnou cenou stornovat. Velmi se omlouvám za Vaše zklamání.
Opravdu nejsme schopni Vám mobilní telefon v ceně 389,00 Kč poskytnout.
Celá situace mne moc mrzí.
I já Vám přeji krásné a klidné Vánoce a do nového roku hlavně zdraví.
Tento e-mail jsem dostal 22. 12.
Děkuji
s pozdravem
Václav Stehlík
mobilní telefon POCO F3, 8GB/256GB, Night Black
Dodat zboží na který byla řádně uzavřena a potvrzena objednávka. Peníze klidně vrátím. Nicméně jsem přesvědčen, že za technické chyby nese odpovědnost a nemá vzniklou situací trpět zákazník internetový obchod.
|
Tweet |
Aby měla strana povinnost plnit, musela by být platně uzavřená smlouva. Vzhledem k ceně, která dle popisu byla o 96 % nižší se domníváme, že smlouva platně uzavřena nebyla, neboť nebyla projevena vážná vůle, což podle § 552 nezakládá právní jednání.
Podle nás by spotřebitel měl předpokládat, že se (v případě inzerce výrazně nižší ceny) jedná o technickou či jinou chybu vzniklou při zadávání objednávky. Nerozhodné přitom je, zda tato chyba byla na straně podnikatele nebo spotřebitele, rozhodné je, zda spotřebiteli mohlo a mělo být zřejmé, že jde o chybu. V tomto případě se přikláníme k názoru, že to spotřebiteli zřejmé být mohlo (upozorňujeme však strany sporu, že jde jen o náš nezávazný právní názor, který se vztahuje ke skutkovému stavu popsanému ve stížnosti).
Na druhé straně však nelze celou věc přejít s pouhým konstatováním, že šlo o "technický nedostatek". Označit zboží správnou a konečnou cenou je povinností prodávajícího a její nesplnění může být přestupkem dle zákona o ochraně spotřebitele. Za takový přestupek hrozí prodejci pokuta. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Stehlíku,
velmi se omlouváme za vzniklé nepříjemnosti, nebylo naším záměrem Vás jakkoliv klamat. Chybu, která se stala, si uvědomujeme a nastavujeme opatření, aby se již neopakovala.
Zboží však nejsme schopni za uváděnou cenu doručit. Cena nedosahovala ani výši nákupní ceny.
Osobně mne mrzí, že jste se s tímto nedorozuměním setkal.
S pozdravem,
Hana
overeno@mall.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.