Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 10.11.2021 jsem si na pražské pobočce koupil zánovní vůz VW Polo v hodnotě 400tisíc Kč, s tím že jako akontaci zaplatím 220tisíc Kč a zbytek na úvěr. Obchodnice mi začala vyřizovat žádost o úvěr (žil jsem ale v domění, že žádá o úvěr na 180tisíc Kč o ničem jiném se mi nezmínila). A když mi byl úvěr schválen, tak prý mám v rámci toho ještě GPS lokátor na tři roky zdarma.
Smlouvu jsem tedy podepsal a zaplatil akontaci na místě.
Poté jsem zjistil, že GPS lokátor není zdarma a byl mi přičten k ceně vozu za 30tisíc Kč a o tuto částku tedy byl navýšen i úvěr.
Volal jsem tedy hned druhý den do společnosti, která lokátor instaluje a ty mi řekli, že to musím řešit přímo s AAA Auto
Tak jsem tedy zajel na pobočku, kde mi řekli že stornovat nic nelze, že již jsem to podepsal o oni zaplatili. Manažer pobočky mi dal rady typu ať si to tedy nenechám namontovat (ale v tom případě nebudu mít 30tisíc Kč ani lokátor), nebo ať si ten lokátor nechám dát fyzicky do rukou a zkusím ho poté prodat. Tak jsem si říkal cože, on si ze mě ještě dělá srandu.
Následně mě odkázal ať se obrátím písemně na reklamační oddělení, tam jsem tedy ihned napsal a dodnes žádná reakce
O lokátor nemám zájem a zatím jsem si ho namontovat nenechal, čekám na nějakou reakci od AAA.
A jak mi také nyní sdělila firma, která lokátory instaluje, tak od AAA mají zatím jen závaznou objednávku a že ještě žádné peníze od AAA nedostali, že až poté co si to nechám nainstalovat
Ve smlouvě jsem ani nenašel co přesmě služba "Lokátor Exclusive 2" vůbec znamená, to jsem se dozvěděl až když mi volala firma, že mi mají nainstalovat GPS lokátor
Ani jsem ve smlouvě nenašel, že bych dával souhlas, že mohou moje osobní údaje předat někomu jinému. Pouze tam je souhlas, že je mohou předat dané úvěrové firmě
Takže tím možná porušili i GDPR
GPS lokátor, doplňková služba
Žádám o storno objednávky Lokátoru a vrácení peněz, celkem 30.000,-Kč
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmíněno poskytnutí úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Zoubku,
Vaši záležitost jsem prověřovala a zjistila jsem, že kolegové z pobočky s Vámi byli v kontaktu. Věřím, že vše bylo vysvětleno, a že je věc nyní uzavřena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
v kontaktu jsem byl akorát osobně na pobočce pár dní po koupi, jak jsem psal již ve stížnosti a kde mi nijak nepomohli, jen odkázali písemně na reklamační oddělení. Od té doby se již nikdo od vás neozval, jen z reklamačního oddělení přišla automatická odpověď, že se mé věci budou věnovat co nejdříve.
A pak již nic, ani přes moje písemné urgence.
Takže rozhodně věc uzavřena není a spokojenost s vaším přístupem je zatím nulová !!
Eduard Zoubek
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože smírné řešení zde evidentně není možné, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat o výsledku mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci, případně soudního sporu. Jestliže se rozhodne situaci neřešit a smíří se se stanoviskem společnosti, žádáme o uzavření stížnosti.
Dobrý den,
a s jakým výsledkem byla má stížnost uzavřena ? Nikdo mě nekontaktoval telefonicky ani písemně !!
Takže z mé strany ji za uzavřenou nepovažuji a stále požaduji navrácení peněz, GPS lokátor jsem si stále nainstalovat nenechal
Eduard Zoubek
Přestože stížnost nebyla dle spotřebitele uzavřena, jsme nuceni ji zde uzavřít, neboť (jak již zmiňujeme výše) společnost odmítla přistoupit na řešení, které spotřebitel navrhl.
Služba VašeStížnosti.cz funguje na dobrovolnosti stran. Protože nemůžeme strany donutit k určitému řešení, není v tomto případě možné shody dosáhnout.
V případě, že by spotřebitel spor řešil přes mimosoudní řešení sporu při České obchodní inspekci, či soudně, uvítáme sdělení výsledku (například e-mailem), abychom jej mohli publikovat.