Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den , 16.7. 2014jsme si objednali 2 ks uklízeče max sweeper za cenu 1110kč . Asi po 14 dnech užívání už nešli oba uklízeče dobíjet a tak jsme přistoupili k reklamaci . Po uplynutí 30 denní lhůty jsme kontaktovali firmu vyprodej cen o navrácení peněz 1110 kč . Dodnes ještě částka není navrácena a ani žádná reakce od firmy vyprodej cen . Udávám že jsem jim posílal emaily asi 40 emailů a ani na jeden mi nikdo neodpověděl .
Aku Max sweeper uklízecí smeták elektrický
okamžité vrácení peněz
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, doporučujeme odstoupení od smlouvy zaslat doporučeně poštou, nejlépe s dodejkou. V odstoupení je důležité popsat, kdy byla reklamace uplatněna a doložit její uplatnění. U odstoupení zaslaného e-mailem by mohl prodávající rozporovat jeho doručení. Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Tedy odstoupení bude účinné, i když si prodávající poštu nevyzvedne, ale spotřebitel bude schopný prokázat, že ji odeslal. Dále je v odstoupení vhodné určit lhůtu a způsob vrácení pěněz.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky dobrovolně, bude nutné je vymáhat soudní cestou. Před podáním žaloby je nutné subjektu zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Zde je k dispozici vzor pro odstoupení: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.