Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 4.12.2021 jsem u společnosti Mall zakoupil dva bezdotykové koše. Oba koše mi byly dodány ve zcela nepoškozeném obalu (v krabicích). Koše jsem vybalil 24.12.2021. Jeden koš byl zcela v pořádku, druhý koš byl promáčklý. Dne 2.1.2022 jsem poničený koš reklamoval (reklamace č. 2600736098). Dne 20.1.2022, poté, co jsem obdržel zprávu, že moje reklamace byla vyřízena, jsem se na pobočce Mall, Antala Staška dozvěděl, že reklamaci Mall neuznal, neboť dle jejich vyjádření, za poničení může zákazník , tedy já. Jinými slovy, že jsem si sám koš promáčkl a následně jsem chtěl uplatnit reklamaci. Tento přístup k zákazníkovi považuji za nehorázný..... Jelikož zcela odmítám nařčení z toho, že jsem si zboží sám poškodil a jelikož je evidentní, že mi byl prodán již poničený výrobek (s ohledem na nepoškozený obal), považuji postup společnosti Mall za podvod. Obratem jsem zadal opětovně reklamaci tohoto zboží, tentokrát pod číslem 2600799660. 4.2. jsem obdržel email s tím, že reklamace nebyla opětovně uznána, protože výrobek byl nevhodně používán..... Chování společnosti Mall vůči svým zákazníkům je tak pro mne neakceptovatelné. Je jasné, že v mém případě mi bylo prodáno poničené zboží a bohužel to tentokrát společnosti Mall vychází. Mrzí mne to. U společnosti Mall jsem nakupoval od jejího počátku. Zřejmě však došlo ke změnám jejich obchodní politiky a chování vůči svým zákazníkům.
https://www.mall.cz/kose-odpadkove/helpmation-bezdotykovy-kos-deluxe-gyt50-5-50-l
Trvám na výměně zboží nebo na vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Považujeme za vhodné, aby si spotřebitelé vybalování zboží natáčeli. V takovém případě je pro ně následně jednodušší s reklamací uspět. U vánočních dárků také doporučujeme, aby je spotřebitelé kontrolovali již před obdarováním - již rozbalená krabice nesníží radost z dárku a může předejít mnoha nepříjemnostem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
je mi velmi líto, že koše jsou poškozeny a následně nebyla uznána reklamace. Prosím, zašlete nám zboží, případně nezbytně vynaložené náklady proplatíme, nebo nám jej zaneste na některý náš MALL Shop.
Bude Vám samozřejmě vrácena platba. Veškeré možnosti vrácení košů naleznete zde: https://www.mall.cz/vraceni-reklamace
S pozdravem,
Hana
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.