Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dne 19.12.2014 jsem uplatnil reklamaci na můj mobilní telefon Nokia Asha 300 na prodejně Karlovy Vary. Z ničeho nic přestal fungovat display. Telefon je 1rok starý tudíž jsem uplatnil řádnou reklamaci. Reklamace byla přijata řádně a bylo mi sděleno že ze zákona mají 30dní a že mám čekat. Tak jsem v klidu odešel. Minulý týden mi bylo sděleno že reklamace byla vyřízena a že se mám dostavit s příjmkou do reklamace na pobočku Karlovy Vary. Ale v tom samém emailu stálo že reklamace byla Zamítnuta - mechanické poškození. Tak jsem zatelefonoval na zákaznickou linku kde jsem protelefonoval 3x cca 10minut. Tam mi bylo sděleno že to mobilu natekla neznáma kapalina. Dnes jsem navštívil pobočku kde mi bylo zcela v klidu řečeno že je to zcela normální že se to může stát třeba v kapse která není provzduštěná a telefon se nachází ve vlhkém prostředí. Ale co mě opravdu naštvalo bylo to, když mi telefon pán donesl tak byl zcela v jiném stavu. Je obouchané čelo telefonu z obou stran - podotýkám že není zapsáno v reklamačním protokolu a pán který to příjmal říkal že už to bylo. Tudíž se domnívám že to někomu spadlo do neznámé kapaliny. Odmítl jsem telefon převzít.
Reklamace č. SRE14401515,Nokia Asha 300 White Silve, Sériové č. 356725051108290 Objednací kód RN300c
Jelikož se telefon už neprodává, tak vystavení dobropisu.
|
Tweet |
Spotřebiteli doporučujeme, aby si vyžádal fotografie poškození mobilního telefonu, které mělo být způsobeno kapalinou. Soudní znalec poté může určit, zda je reklamovaná vada následkem tohoto poškození. Pouze v takovém případě by reklamace byla oprávněně zamítnuta.
Co se týká poškození telefonu v době reklamačního řízení, platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí dle § 2944 občanského zákoníku její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. V tomto případě je rozhodující znění protokolu o přijetí reklamace, ve kterém se zjevné vady standardně uvádějí a namítnutí poškození spotřebitel bez zbytečného odkladu.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.