Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 2020 jsem si u NaturaMed Pharmaceuticals objednala kapsle Omega 3. Zaplatila jsem a vše jsem dostala. 13.12.2021 na me jmeno dorazil balicek, ktery prevzali mi rodice a v balicku byla davka kapsli Omega 3 na cely dalsi rok a to vcetne faktury. Zbozi jsem si neobjednala. Ihned jsem e-mailem kontaktovala prodejce a sdelila jim, ze jsem obdrzela zbozi, ktere jsem nechtela a snazila jsem se domluvit na zpusobu vraceni balicku. Behem nekolika e-mailu jsem ale zjistila, ze muj nakup me automaticky zaclenil do vernostniho programu, ze ktereho plyne automaticke zasilani novych baleni. O tom jsem samozrejme nevedela. Prodejce neustale operoval s informaci, ze je to uvedeno v jejich produktovych podminkach. Kdyz jsem si je dukladne precetla, tak jsem zjistila, ze krome toho, ze mi sdeluji, ze mi za jeden rok zaslou dalsi rocni balemi OmegaMarine Forte+ je tam hned v dalsi vete napsano, ze o zaslani dalsiho baleni me budou predem informovat. Ja jsem ale zadne upozorneni nedostala a tudiz jsem je ani nemohla informovat o tom, ze nemam o jejich zbozi zajem. Chci na jejich naklady vratit nevyzadane zbozi, ale oni chteji pouze zaplatit fakturu. Kde je pravo? Co s tim?
OmegaMarine Forte+ (doplněk stravy)
Vyřešit situaci, aby me prestala firma NaturaMed Pharmaceutical "nahanet", abych zaplatila zbozi, ktere jsem si neobjednala. Chci jej vratit, ale nelibi se mi, abych ztrácela čas na poště a platila poštovné kvůli tomu, že mi nějaká firma zašle své zboží, o které nemám zájem. Pokud mi firma NaturaMed dopředu uhradí náklady na poštovné a balné, tak zboží ihned vrátiím zpět nebo se můžeme domluvit na určité době, kdy si je v místě mého bydliště vyzvednou. Firma ale očekává pouze zaplacení faktury.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
K osobním údajům:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Fejtová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela objednávku ročního balení produktu OmegaMarine Forte+ dne 5.12.2020. Tato objednávka byla naší společnosti zaslána prostřednictvím našich webových stránek a na jejím základě Vám bylo zboží zasláno na Vaši adresu. Součástí objednávky byly také obchodní podmínky - bez jejich odsouhlasení z Vaší strany by objednávka nemohla být vůbec realizována. Součástí těchto obchodních podmínek byla také aktivace věrnostního programu. Přibližně měsíc před odesláním následujícího balení jsme Vám zasílali dopis s informací, že pro Vás nové balení připravujeme a pakliže o něj nemáte zájem, je potřeba nám tuto informaci sdělit, telefonicky nebo emailem. Požadavek na zrušení jsme od Vás ale neobdrželi a proto Vám bylo balení zasláno. Dle našich záznamů jsme se Vám pokusili několikrát také dovolat a informovat Vás o připravovaném balení - bohužel jsme se Vám nedovolali. Je nám líto, že na základě nedorozumění jste nechtěné balení obdržela a rádi bychom Vám vyšli vstříc. Na Vaši emailovou adresu Vám zašleme tzv. odpovědní předtisk, který když nalepíte na zásilku, nebudete hradit poštovné při vrácení zboží. Jakmile bude zásilka doručena zpět do našeho skladu, související pohledávka bude stornována.
Děkujeme a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Dobrý den, VY vůbec nečtete, co Vám píši. Chápu, že i když jsem o tom nevěděla, tak jste mi prostřednictvím produktových podmínek podsunuli věrnostní program. Nicméně v tom samém dokumentu se píše, že mě budete o zaslání dalšího balení předem informovat. JÁ JSEM ŽÁDNOU INFORMACI DOPŘEDU NEOBRŽELA, ŽÁDNÝ DOPIS MI NEPŘIŠEL A TUDÍŽ JSEM NEMĚLA MOŽNOST ZBOŽÍ ODŘÍCI !!!! Dle mého názoru jste nedostáli svým vlastním závazkům, které jste si ve zmíněném dokumentu stanovili. O ZBOŽÍ NEMÁM ZÁJEM. CHCI SE HO ZBAVIT. NEHODLÁM ALE PLATIT POPLATKY ZA BALNÉ A POŠTOVNÉ. Pošlete mi dopředu na můj účet požadované finance a zašlu Vám zboží zpět. Po klientech to taktéž požadujete.
Přeji hezký den, Marcela Fejtova
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Vážená paní Fejtová,
dovolte mi Vás informovat, že jsme Vám žádný věrnostní program nepodsunuli. S obchodními podmínkami jste souhlasila - informace o věrnostním programu v nich byla uvedena. Následující balíček jsme zaslali, protože jste zasílání nezrušila. Opravdu nás mrzí, že jste dopis neobdržela, naší společností však byl odeslán na Vaši adresu v řádném termínu. Pravděpodobně Vám ho tedy nedoručila Česká pošta. Jak jsme Vám uvedli již v minulé odpovědi, bylo Vám také voláno, bohužel bez úspěchu. Dovolte mi Vás také informovat, že Vámi vrácená zásilka byla doručena do našeho skladu a související pohledávka byla stornována.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.