Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55677Nedodané zboží, nevrácené peníze

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

16 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2022, před 3 lety

Pavlína Háková

Znění stížnosti

Dne 6. 1. 2022 jsem na e-shopu společnosti OKAY objednala Kráječ Kluge 294.5 SY a zaplatila ho online platební kartou. Objednávka byla týž den přijata a dle sledování zásilky i předána k expedici. Datum dodání měl být 11. 1. 2022. 10. 1. mne přišel na e-mail doklad o přijaté platbě. 18. 1. jsem se mailem dotazovala, jak to s objednávkou vypadá a proč nedorazila. Přišel mi potvrzovací mail s tím, že pracovníci odpoví v co nejkratší možné době. Odpověď nedorazila. 25. 1. 2022 jsem objednávku telefonicky stornovala. Bylo mi řečeno, že mi do 3 dnů přijde potvrzení storna a že mi pak do cca 14 dnů vrátí peníze. Nestalo se tak a ve sledování zásilky je uvedeno, že je stále připravena k expedici. 28. 1. 2022 jsem se mailem opět tázala, proč nedošlo ke stornu. Přišel mi potvrzovací mail s tím, že dotaz evidují a že odpoví tehdy, jakmile to bude možné. 1. 2. 2022 jsem opět telefonicky urgovala storno. Bylo mi řečeno, že na to mají 30 dnů + dalších 14 dnů na vrácení peněz. 4. 2. 2022 pak dorazila odpověď na můj dotaz z 28. 1. 2022 s tím, že je storno zadáno a předáno na oddělení, které ho má vyřídit. Dnes je 10. 2. 2022 a stále nic, ve sledování zásilky je stále uvedeno, že je připravena k expedici.


Produkt

Kráječ Kluge 294.5 SY, cena 1665 Kč


Požadované řešení

potvrzení storna a urychlené vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2022 12:08, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.2.2022 15:20, před 3 lety

Dobrý den,

dle dostupných informací má mít zákazník peníze na účtu. prosíme o kontrolu a potvrzení.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2022 16:11, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.2.2022 18:02, před 3 lety


Pavlína Háková

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, potvrzuji vrácení peněz na můj účet - po 49 dnech od objednání zboží! Jsem ráda, že peníze nakonec vráceny byly, ale objednávat zboží v e-shopu OKAY teď už asi dlouho nebudu. Nicméně děkuji jak dTestu, tak i OKAY.