Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55679Firma nekomunikuje, není možné vyřešit krizovou situaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2022, před 3 lety

Dagmar Zweschperova

Znění stížnosti

Dne 13.11. 2021 jsem zakoupila sedací soupravu. Dodací termín měl být v únoru. Již koncem roku se dodací lhůta prodloužila na 11. týden. V lednu se však protáhla na 16. týden.
Snažím se s firmou vyřešit storno zakázky. Dokonce jsem vybrala jiné zboží, za které bych původní zaměnila.
Dovolala jsem se prodejci, se kterým jsem smlouvu sepsala, řekl mi, ať se obrátím na jeho nadřízeného pana S. Tomu jsem se dovolala minulý týden, vzal si ode mne číslo zakázky a slíbil, že se ozve. Již se neozval. Celý týden se mu snažím dovolat, nebere. Podařilo se mi dovolat zpět do oddělení nábytku, vždycky někdo slíbí, že to vyřeší a ozve se, ale nikdy se tak nestane. Napsala jsem e-mail na adresu mgr.livingroom.at@xxxlutz.cz, ovšem nedostala jsem odpověď.
Opravdu nepovažuji přístup firmy XXXLutz za seriozní.
Dagmar Zweschperová


Produkt

Sedací souprava, číslo zakázky ATMDKI


Požadované řešení

Vyměnit zboží za jiné. Objednaná sedací souprava by přišla až po rekonstrukci malé půdní vestavby a nebude možné ji tam již přestěhovat (neprojde úzkým otvorem).
Vybrala jsem židle a sedací lavici VOGLAUER ve vyšší cenové hodnotě, zboží bych doplatila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2022 11:27, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 09:28, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.