Společnost


AZ Energies s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55685Nevyžádaná dodavatelská smlouva AZ Energies - nemožnost odstoupit bez sankce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2022, před 3 lety

Martin Panský

Znění stížnosti

Mým vysoutěženým dodavatelem elektřiny byla firma Corasta.
Dne 31.1.2022 jsem telefonicky firmu Corasta kontaktoval ohledně výše záloh. Z nahraného vzkazu na zákaznické lince jsem se dozvěděl, že společnost Corasta mne na začátku energetické krize na podzim 2021 přeprodala společnosti AZ Energies. Ani společnost Corasta ani společnost AZ Energies mne však o této změně neinformovaly.
Společnost AZ Energies sice tvrdí, že zasílala doporučený dopis ale není schopna doložit mnou podepsanou průvodku stvrzující převzetí zásilky. Současně mi společnost AZ Energies upírá možnost odstoupit bez sankce od smlouvy v lhůtě 10 dnů od oznámení změny tak abych mohl uzavřít smlouvu s mnou zvoleným novým dodavatelem. Společnost AZ Energies není ochotna problém řešit na zákaznické lince. S operátorem se není možné spojit a zpět firma nezavolá. Zbývá pouze emailový kontakt. Na emaily firma odpovídá s prodlevou a až po upomínce.


Produkt

dodávky elektřiny


Požadované řešení

Odstoupení od nevyžádané dodavatelské smlouvy bez sankce k nejbližšímu možnému termínu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 12:03, před 3 lety

Dle našeho názoru by se v uvedeném případě mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku a právní jednání by tak bylo neplatné. Spotřebitel totiž uzavřel smlouvu se společností Corasta, nikoliv se společností AZ Energies s.r.o. - mohlo tak dojít k podstatnému omylu v tom, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel. Nelze spotřebitele zavázat tím, že jej jiná společnost "koupí", přičemž o této skutečnosti ani není informován.

Spotřebitel tak může namítnout, že byl uveden v omyl. Podnikatel zároveň porušil svou informační povinnost, kdy spotřebiteli zatajil podstatné informace týkající se smlouvy.

Přestože společnost nereaguje, je odstoupení možné - odstoupení (stejně jako výpověď) je jednostranné právní jednání - postačí tak, že je druhá strana o odstoupení (potažmo výpovědi) informována. Nelze spotřebiteli upřít právo tím, že společnost nebude reagovat.

Protože dle našeho názoru nedošlo k informování zákazníka (spotřebitele) o uzavření nové smlouvy řádně, měl by spotřebitel stále mít možnost vypovědět smlouvu v "15denní lhůtě od počátku dodávek", neboť o zahájení dodávky nevěděl a dle popisu ani vědět nemohl a zároveň mu bylo řádné odstoupení "blokováno" nereagováním společnosti. Oznámení nahrávkou v telefonickém automatu nepovažujeme v žádném případě za dostatečné - spotřebitel tak nebyl informován a ani poučen o svých právech a povinnostech. Podnikatel by musel prokázat, že spotřebitele informoval zmíněným doporučeným dopisem, avšak to podle popisu spotřebitele nebude možné.


K možnosti výpovědi zprostředkovatelské smlouvy:
Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n písm. a), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

Dle § 11o energetického zákona navíc lze od smlouvy uzavřené zprostředkovatelem s novým dodavatelem odstoupit kdykoliv do 15 dnů od zahájení dodávky energií.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2022 10:36, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.