Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
OBRÁTILI JSME SE NA ČEZ PŘÍMO A BYLO NÁM JEN ZDŮVODNĚNO, ŽE JE VŠE ŘÁDNĚ VYÚČTOVÁNO.
JAKO DPI NÁM VYČÍSLIL ČEZ POPLATKY ZA LISTOPAD A PROSINEC 2021 UŽ VE
ZVÝŠENÉ VÝŠI (PROTI 73O,-/MĚS. 870,- LISTOPAD A 970,- ZA PROSINEC),
COŽ JSME ŘÁDNĚ UHRADILI V TERMÍNU. PŘESTO NÁM V LEDNU PŘIŠEL OD ČEZ
NEDOPLATEK VE VÝŠI 1731,81 KČ, COŽ JE DLE NAŠEHO NÁZORU NEOPRÁVNĚNÉ, PROTOŽE JSME VŠE UHRADILI V TERMÍNU A VYKÁZANÁ SPOTŘEBA JE STEJNÁ, JAKO V JINÝCH LETECH.
POVAŽUJEME NEDOPLATEK ZA NEOPRÁVNĚNÝ, PROTOŽE ZVÝŠENÍ SI STANOVILI SAMI A BEZ SMLOUVY, NAVÝŠILI ČÁSTKU DLE SVÉHO UVÁŽENÍ, BEZ SOUHLASU SPOTŘEBITELE A JEŠTĚ TO NEBYLO DOST A VYÚČTOVALI NEDOPLATEK VE VÝŠCE TÉMĚŘ JAKO CELÉ 2 MĚSÍCE, KTERÉ JSME již UHRADILI!!!!
PROSÍME O PRÁVNÍ POSOUZENÍ, ŽE SI JAKO DODAVATEL ČÁSTKU NAVYŠUJE DLE SVÉHO ZISKU, NIKOLI PODLE SPOTŘEBY. DĚKUJEME. ING. JAVORSKÝ A PhDr.M.JAVORSKÁ
Daňový doklad 2144***097, Ing Ivan Javorský, odb.místo Jurečkova 1*** Ostrava, EAN 85918240****560507, nedoplatek uhrazen!
Právní názor ve věci neoprávněnosti nedoplatku za spotřebu elektřiny za měsíc listopad a prosinec 2021, kdy ČEZ byl DPI. Vše bylo i při zvýšení poplatku za měsíc - jak listopad tak prosinec - řádně uhrazeno v termínu a výši stanovené DPI ČEZ!!!
Spotřeba za tuto dobu byla stejná jako v min.létech, vždy jsme měli
přeplatky i v tomto roce (i posl.vyúčtování do konce října 2021 skončilo přeplatkem).
Není tedy oprávněn DPI vyúčtovat NEDOPLATEK, a to ve výši podobné jako celé 2 měsíce, které bez smlouvy DPI ČEZ byly uhrazeny. Prosíme o navrácení již uhrazeného NEdoplatku 1731,81 Kč.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Jestliže společnost nabyla částku bez platného právního důvodu, jedná se z její strany o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.