Společnost


Zelená elektřina s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#55698Nezaslání vyúčtování záloh na dodávku plynu za období 2020-2021, svévolné navýšení záloh v říjnu a prosinci roku 2021 do cílové horentní částky.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 29 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2022, před 3 lety

Andrea Novávkoá

Znění stížnosti

V říjnu 2021 strýc od společnosti Zelená Elektřina s.r.o. obdržel dopis s předpisem zálohových plateb za dodávky zemního plynu, které do září 2021 činily 5.000,- Kč. K datu 01.10.2021 byla měsíční zálohová platba navýšena na 8.400,- Kč. Tato platba byla navedena na mé SIPO. A platby byly takto hrazeny do prosince 2021.

31.12.2021 obdržel od společnosti Zelená Elektřina s.r.o. dopis s novým předpisem zálohových plateb, které byly se splatností do 15.01.2022 nově navýšeny na 19.200,- Kč. Dle telefonického hovoru v prvním týdnu měsíci ledna roku 2022, kde kontaktoval operátora na tel. lince společnosti Zelená Elektřina s.r.o. (tel. č. +420 556 440 133), mu bylo sděleno, že došlo ke sloučení dodavatele plynu se společností Elgas Energy s.r.o. a veškeré smluvní záležitosti jsou od 01.01.2022 vyřizovány pod hlavičkou dodavatele Elgas Energy s.r.o., kam jeho odběrné místo plynule přešlo. Ihned kontaktoval zákaznickou linku dodavatele Elgas Energy s.r.o. s požadavkem o zaslání vyúčtování záloh a ponížení měsíční zálohové platby na výši max. do 10.000,-. Bylo mu přislíbeno, že vyúčtování mu bude zasláno do týdne. Nestalo se tak. A požadovanou výši záloh tehdy pokládal za akceptovanou.
Dále uvádím, že o skutečnosti sloučení dodavatele plynu se společností Elgas Energy, s.r.o. byl písemně informován až dopisem, který obdržel až dne 02.02.2022 s novým rozpisem měsíčních záloh ve výši 15.100,- Kč předepsaných k 01.02.2022. Ale rovněž i tyto měsíční zálohové platby jsou neskutečně přemrštěné a neadekvátní. Pro zajištění chodu domácnosti a dalších plateb s tím souvisejících je pro něj i tato záloha zcela likvidační. Navíc v platebním dokladu – SIPO na měsíc únor 2022 je měsíční částka za zálohu na plyn ve výši 19.200,-Kč, tj. ve výši předpisu záloh z konce roku 2021.
Ve věci možné rychlejší komunikace vzniklého problému nezasílání vyúčtování záloh, ponížení nastavených záloh z konce roku 2021 a výpovědi smlouvy o dodávce plynu, požádal o pomoc zaslání e-mailové žádosti (zasláno dne 07.01.2022) na kontaktní e-mailovou adresu společnosti Elgas Energy s.r.o. K datu 09.02.2022 na e-mail odpověď neobdržel. Ano, je pravdou, že k ponížení měsíčních záloh po této komunikaci došlo, ale částka měsíční zálohy ve výši 15.100,- Kč je zcela neadekvátní a nadhodnocená.
Vzhledem z obavy přístupu společnosti Zelená elektřina s.r.o. ke sobě jako spotřebiteli, se rozhodl zálohu ve výši 19.200,- KČ za měsíc leden, kde byla předepsána pro společnost Zelená elektřina s.r.o., ze SIPA vyřadit s tím, že přístup společnosti z Elgas Energy s.r.o bude zcela jiný
a korektnější. Prostřednictvím telefonního operátora na zákaznické lince společnosti byl ústně domluven, že bude snahou případný nedoplatek za měsíc leden formou jiné úhrady (mimo SIPO) dořešit (v této době ještě bláhově doufal, že rozpis záloh bude do výše cca 10.000.- Kč/měsíc, neboť dle operátora se rozpisy záloh připravovaly a měly být doručeny cca do konce měsíce ledna 2022), ale ve věci úhrady lednové zálohy měl opět kontaktovat zákaznickou linku Elgas Energy s.r.o., kde mu budou podány podrobnější informace.
Bohužel se nedaří (v období od 04.02.2022 – 09.02 2022) s operátorem zákaznické linky spojit, což bylo v počátečních dnech ledna 2022 ještě možné. Domnívali jsme se, že telefonicky opětovně požádáme, popř. se domluvíme na ponížení záloh do již výše zmiňované maximální měsíční částky 10.000,- Kč a dořešíme lednovou platbu.

Na základě vzniklých událostí (nadměrné navýšení záloh, nezaslání vyúčtování za srpen 2020 – 2021), se rozhodl již dále nevyužívat služeb Elgas Energy s.r.o. a změnit dodavatele plynu domácnosti formou odstoupení od smlouvy - výpověď podána 07.01.2022. Vzhledem k tomu, že se současné době nedaří se společností Elgas Energy s.r.o. spojit telefonicky, , obrátil se strýc písemně na uvedenou společnost písemně formou doporučeného dopisu ze dne 10.02.2022 s těmito požadavky:
- 1. Zaslání vyúčtování za období srpen 2020-srpen 2021, které dodnes od společnosti Zelená elektřina s.r.o. či Elags Energy s.r.o. neobdržel, popř. za období srpen 2020-31.12.2021. Vyúčtování záloh požaduje zaslat do 25.02.2022.
- 2. Ponížení měsíčních záloh ve výši max: do 10.000,- Kč, a to od 01.01.2022. Neboť s nárůstem ceny energií více nyní využívá vytápění domácnosti kotlem na tuhá paliva – dřevo. Jiný způsob spotřeby (ohřev vody, plynový sporák) plynu v domě nevyužívá.

Od 01.01.2022 je zemní plyn do rodinného domu dodáván prostřednictvím společnosti Elgas Energy s.r.o.. Skutečnost o změně dodavatele k 1.1.2022, a to přestup od společnosti Zelená Elektřina, s.r.o. ke společnosti Elgas Energy s.r.o., se uživatel dozvěděl až při telefonické konverzaci počátkem ledna roku 2022 na zákaznické lince společnosti Zelená Elektřina, s.r.o., kde hodlal řešit požadavek ve věci ponížení měsíčních záloh a zaslání vyúčtování za období srpen 2020 - rok 2021.

Dopis ze dne 10.02.2022 obsahoval podobné znění, jako uvádíme výše a byl rovněž zaslán na kontaktní e-mail adresu dodavatele.

Dne 10.02.2022 strýc obdržel výzvu k úhradě platby za leden ve Výši 19.200 Kč, která je splatná do 28.02.2022. Na tuto výzvu budeme opět písemně reagovat dopisem dodavateli plynu.

Smlouvu s dodavatelem nemá strýc k dispozici a není nám známo proč. Dle jeho tvrzení mu nebyla ani v minulosti společností Zelená Elektřina s.r.o. zaslána.

Strejdovi je 75 let, žije v domácnosti sám. Se vzniklou situací se mu snažíme pomoc. Musíme zde dodat, že již mnohokrát jsme měli obavy o jeho zdraví, neboť výše uvedený problém jej nenechává nikterak v klidu a nás také ne. Bohužel se obáváme, že není v této situaci jediný. Snažíme se tedy využívat všechny cesty, které by nejen strejdův problém konečně vyřešily. Děkujeme Vám.


Produkt

Dodávka zemního plynu k RD.


Požadované řešení

Zaslání vyúčtování záloh za období srpen 2020 - rok 2021.
Okamžité odstoupení od smlouvy mimo sankci, neboť jsme toho názoru, že společnost svévolně, nadměrně a horentně navýšily měsíční zálohové platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2022 11:22, před 3 lety

Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Změna záloh:
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.

3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.

4) Dozorový orgán
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.2.2022 12:32, před 3 lety

Naše společnost předá stížnost k vyřízení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.3.2022 20:19, před 3 lety


Andrea Novávkoá

Dobrý den. Společnost Elgas Energy s.r.o. na uvedenou stížnost reagovala. Byli jsme kontaktováni společností e-mailem. Měsíční zálohy byly poníženy dle našich požadavků. Čekáme na zaslání faktur na úhradu záloh za měsíc leden a únor roku 2022 v upravené výši, dále pak na zaslání vyúčtování záloh za období 08/2020-08/2021 (popř. 12/2021). Výpověď podaná v lednu roku 2022 zatím stále v řešení.

Velmi děkujeme dTestu za součinnost a pomoc v řešení vzniklého problému.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 16:01, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.