Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
dne 31.1.2022 jsem u Alza.cz zakoupil notebook vč. příslušenství. Notebook přišel se závadou základní desky. Druhý den jsem notebook odnesl na prodejnu, kde mi nabídli objednání jiného kusu dobropisem. Souhlasil jsem, avšak ještě ten den jsem volal na jejich infolinku, že bych si přál změnit typ notebooku, což mi údajně zařídili - celkem jsem zaplatil 29.125,- Kč (transakce z BÚ pochopitelně mám). O další den později přišlo e-mailem storno objednávky z jejich strany a vyzvání k uvedení čísla účtu, na který chci peníze vrátit. V e-mailu však uvedli částku "jen" 22.990,- Kč. Volal jsem na jejich infolinku znova a znova, neustále můj dotaz údajně předávají na platební oddělení, a teprve dnes přišla částka 22.990,- Kč. Když jsem opět volal na jejich infolinku, tak mi řekli, že tam vidí dobropis na 22.990,- Kč a že víc nedostanu, mimo jiné i protože služba první spuštění, Office365 a prodloužená záruka se podle jejich podmínek nevrací - to je přece dle občanského zakoníka par. 1753, překvapivé ujednání.
Alza.cz mi dluží 6.135,- Kč, což je částka obsahující refundaci, službu první spuštění, Office365 a prodlouženou záruku na zboží, které fyzicky nemám a nevyužívám.
Není tam koho kontaktovat napřímo, veškerá komunikace probíhá přes infolinku, kde pokaždé mluvím s někým jiným a v jejich systému vidím vše stornované.
Chci vrátit částku 6.135,- Kč.
|
Tweet |
Je-li věc vadná, doporučujeme spotřebitelům primárně reklamaci, nikoliv vrácení zboží ve 14denní lhůtě (tento případ je bohužel ukázkou toho proč). Z této stížnosti zcela jasně nevyplývá, zda tu došlo k reklamaci (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele, resp. § 2169 občanského zákoníku), anebo k odstoupení od distančně uzavřené smlouvy ve 14denní lhůtě od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Nicméně pokud byla věc vadná a pokud měla být celá záležitost řešena dodáním nového kusu zboží, domníváme se, že došlo k reklamaci řešené dodáním nového kusu. V takové situaci je společnost povinna nový kus dodat.
I kdyby se ovšem nejednalo o reklamaci, ale šlo o vrácení zboží ve 14denní lhůtě a bylo domluveno, že vratka proběhne ve formě stejného zboží, nemůže společnost takovou objednávku zrušit. "Storonování objednávky" je možné provádět jen na základě smluvních nebo zákonných důvodů.
Navíc v celkovém důsledku by byl v tomto konkrétním případě spotřebitel z důvodu dodání vadného zboží (což je pochybení na straně prodejce, potažmo výrobce) postaven do situace, kdy přijde o asi 20 % celkové ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení případu. Pod registrací pana Kováříka, jsme evidovali neproplacenou částku ve výši 558Kč, která se týkala zakoupené licence. Tuto finanční částku jsem k dnešnímu dni odeslala na bankovní účet zákazníka a připsání bude provedeno maximálně do 3 pracovních dnů.
Věřím, že tímto bude situace v pořádku vyřízená a budeme se moci těšit na další spolupráci.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.