Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
GEEN Sale a.s. nedodržela fixní ceník VIPFIX_1901 smlouvy uzavřené na dobu určitou a ještě před koncem roku přešla jednostranně na spotové ceny dle burzy jako ceník Actual+, s tím, že od 1.1.2022 jsem přešel k jinému dodavateli.
Navíc zákaznické centrum GEEN Sale nereaguje včas. Počátkem 12/2021 jsem podal žádost na prověření uhrazených záloh s novým variabilním symbolem v zákaznickém portálu. Od úvodního příslibu prověření jsem včas neobdržel jakékoliv vyjádření, nemohl jsem se dovolat na zákaznickou linku a musel jsem žádost několikrát urgovat.
ve smlouvě na 32 měsíců platné do 31.12.2021 sjednaný ceník elektřiny VIPFIX_1901
Žádám o dodržení smluvních podmínek a zúčtování dle nahlášených skutečných koncových stavů elektroměrů z důvodu změny dodavatele.
|
Tweet |
Pokud dodavatel spotřebitele informoval o tom, že mu nabízí produkt s fixovanou cenou (popř. garantovanou cenou či jinak obdobně označenou cenou), nemůže následně přistoupit k tomu, že fixovanou cenu u tohoto produktu jednostranně změní, byť by si to vyhradil v obchodních podmínkách.
Takové ujednání (tj. ujednání o možnosti jednostranné změny) obchodních podmínek je za daných okolností dle našeho názoru překvapivé. Překvapivé ujednání obchodních je ze zákona vůči spotřebiteli neúčinné - tedy jako by ani nebylo.
Je nerozhodné, zda informaci o fixaci ceny podal dodavatel prostřednictvím svého zaměstnance spotřebiteli přímo ve smlouvě, anebo jen při jednání o uzavření smlouvy. V obou případech má totiž sdělení tytéž účinky - průměrný spotřebitel nepochybně chápe fixaci ceny jako záruku neměnnosti ceny po určité období a vůbec nepředpokládá, že by v obchodních podmínkách mohla být "skryta" výhrada, která dodavateli umožňuje jednostrannou změnu.
Spotřebitel má nyní dvě varianty dalšího postupu. Buď (i.) odstoupit od smlouvy z důvodu jednostranného zvýšení ceny (což mu umožňuje zákon, viz § 11a odst. 5 a 6 energetického zákona) a najíst si urychleně náhradního dodavatele, anebo (ii.) namítat dodavateli neúčinnost jednostranné změny (s argumentací uvedenou výše) a požadovat zachování současné smlouvy v nezměněné podobě. V případě, že mu nebude vyhověno a smlouva (cena) bude i přes námitky změněna, může spotřebitel spor směřovat před Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.