Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od té doby, 08/2019, co jsem byla převedena ze Stabil Energy do Zelené elektřiny mi přestaly chodit faktury. Urgovala jsem, slíbili, že pošlou, neposlali. Až s pomocí webu Vaše stížnosti mi konečně v lednu 2022 faktury dorazily, a ejhle, přeplatky, ty mi na účet ovšem nikdy nepřišly. Jenomže od 1.1.2022 si mě převedli k další jiné firmě Elgas Energy, a já mám obavu, že už ty peníze, v řádů tisíců, nikdy neuvidím. Opět jsem urgovala, několikrát jim psala, jak na Elgas tak i na Zelenou el. - BEZ REAKCE. Už jsem z toho zoufalá.
Ještě v dobách Bohem Energy jsem žádala o převedení, nešlo to. Pak loni na podzim MND, ti mi také odepsali, že Zel.el. nereaguje, že to nejde. Prosím, co můžu udělat, abych se konečně z tohoto začarovaného kruhu vyvázala, děkuji.
plyn od Zelené elektřiny
Vrácení přeplatků, vyvázání se od Elgas Energy.
|
Tweet |
V případě, že na základě smlouvy o dodávkách energií vznikne přeplatek, má podnikatel energií povinnost přeplatek vrátit spotřebiteli, pokud si strany nesjednaly něco jiného. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud podnikatel nereaguje na odstoupení od smlouvy či výpověď smlouvy spotřebitel má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum
Naše společnost tuto stížnost prověří a zaurguje k vyřešení
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.