Společnost


Fede & Amore d.o.o.

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55723Vratit peníze za vrácené nevhodné Spandexové natahovací potahy na žídle

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2022, před 3 lety

Radmila Kváčová Rývorová

Znění stížnosti

Přes internetový obchod 26.12.2021 byly objednány Spondexové natahovací potahy na židle ( nabídka inzerována na Facebooku) . Pro nevyhovující kvalitu látky, byly potahy vráceny zpět do IO s kopií faktury a průvodním dopisem,přes českou poštu dne 31. 12. 2021, na adresu udanou odesilatelem:Zásielkovňa.cz ID 98916844 ,U Arborky 696 190 15 Praha-Satalice. Vzhledem k tomu, že již uplynula zákonná lhůta k vrácení peněz na můj účet. Obrátila jsem se e-mailem na Zásilkovnu s dotazem,kam vrácené zboží bylo předáno, ale zatím jsem žádnou kladnou odpověď nedostala. Tímto využívám svého zákonného práva a touto cestou žádám
o vrácení částky 799 Kč + bylo zaplaceno 39 Kč za dobírku a 25Kč pojištění zásilky.

Fakturu je možné vyhledat viz uvedeno v odd.+ Reference : (neveřejný údaj)

Radmila Kváčová Rývorová


Produkt

Spandexové natahovací potahy na židle 8ks bordových ,


Požadované řešení

Vrácení peněz, což by mělo být, jak oznamoval internetový obchod, při vrácení zboží do 14 dnů.
Jde o vrácení částky 799 Kč ke které bylo zaplaceno 39 Kč za dobírku a 25Kč
za pojištění zásilky. Celková částka 863Kč
zaplacenou fakturu lze vyhledat https://amore.webapps.si/order/2565138/3febee26


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2022 13:54, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz ww.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 11:09, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.