Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
V Alze přes internet jsme zakoupili 15.5.2020 hodinky fitbit, které cca 3 měsíce před koncem 2 leté záruční doby přestaly úplně fungovat. Při jejich reklamování jsme jako požadovaný způsob vyřízení zvolili “dobropis”, nikoliv výměnu zboží.
Reklamace byla ale přesto vyřešena tím, že nám z Alzy poslali nové hodinky.
Když jsme požadovali námi zvolené řešení, tedy vrácení peněz, z důvodu podstatného porušení smlouvy (neopravitelná vada, podstatné porušení smlouvy), bylo nám řečeno, že v tomto případě nárok na odstoupení od smlouvy ( dobropis) nemáme.
Hodinky FITBIT VERSA 2, SN 2377FBD158E1
Hodinky jsme nepřevzali, chtěli bychom vrátit peníze. Hodinky, které po roce a půl přestanou fungovat a nejdou opravit, bychom si nekoupili, kdybychom o této poruchovosti věděli před nákupem.
Proto požadujeme vrácení peněz místo výměny za jiný nový kus.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
V případě uplatnění reklamace se použije tzv. hierarchie reklamačních nároků: (1) prvním nárokem při uplatnění reklamace je oprava zboží, (2) není-li to možné, mělo by dojít k dodání nové věci, (3) v případě, že ani to není možné dojde k vrácení peněz.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení sporu. V tomto případě požádám pana Volfa o vyjádření, jaké řešení si přeje, jelikož jsme ke dni 14.2. 2022 získali požadavek k výdeji produktu na jendé z našich poboček. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
už při podání reklamace jsme požadovali odstoupení od smlouvy/vrácení peněz/dobropis a to stále platí. V případě vrácení peněz bychom upřednostnili připsání do Alzakreditu.
Požadavek z 14.2. jsme psali proto, že jsme dostali 14.2. zprávu od Alzy, že je reklamace vyřízená a zboží nám odesílá na adresu, kde bychom si ale hodinky vzhledem k nedořešení reklamce stejně zatím nepřevzali a zase by se vrátily zpět. Děkuji
Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu.
Reklamaci jsem detailně ověřovala s reklamačním oddělení a dle jejich vyjádření bohužel v trváme na aktuálním vyřízení reklamace. V současné chvíli nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká. Zásilka byla odeslána na zvolenou pobočku a o výdeji Vás budeme neprodleně kontaktovat.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Hodnocení: