Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
prosím o akceptaci výpovědi a písemné vyjádření k požadavku o ukončení smlouvy o odběru plynu (zákazník J. Bažant), který byl odeslán 12.1.2022 (doporučeně) a byl převzat dodavatelem plynu (společností Zelená Elektřina s.r.o. / nyní již Elgas Energy s.r.o.) 18.1.2022.
Doposud nemáme žádné vyjádření, na infolince spol. Elgas Energy s.r.o, tvrdí že požadavek vidí v systému a budou se jím zabývat, to už slibují téměř měsíc a nový dodavatel požaduje akceptaci výpovědi obratem.
Ale již stihli zaslat písemně opět zvýšení cen měsíčních záloh, rovněž se zpožděním info. o fúzi spol. Zelená Elektřina s.r.o., se spol. Elgas Energy s.r.o., ačkoliv by toto sdělení mělo být stávajícím zákazníkům oznámeno předem a v době soupisu mého požadavku o výpovědi smlouvy, nebylo nikde uvedeno nic o této "fúzi" i webové stránky, byly ještě v provozu, jelikož jsem na nich hledala sídlo společnosti. Dále byl zaslán nový kalendář měsíčních záloh a cen za plyn, ale akceptace výpovědi stále chybí.
Společnost absolutně nereaguje na požadavky zákazníka a pravděpodobně maří a zdržuje záležitost ohledně akceptace výpovědi.
Plyn - podvodné jednání dodavatele
Zaslání písemné akceptace výpovědi.
|
Tweet |
Zvýšení záloh:
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
Výpověď smlouvy:
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi podnikatelem a spotřebitelem. Z tohoto důvodu nemáme přístup k interním systémům společností. Nicméně společnost budeme o existující stížnosti informovat.
Fúzí společnosti Zelená elektřina s.r.o. dochází k přechodu práv a povinností této společnosti, na jejího právního nástupce, kterým je ELGAS Energy, s.r.o.
Protože neznáme důvod odstoupení (resp. jaké zákonné podmínky nebyly splněny), nebudeme se vyjadřovat k oprávněnosti výpovědi.
Spotřebiteli doporučujeme odstoupení od smlouvy zaslat i na adresu nástupnické společnosti - ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, 14800 Praha. Další možnosti komunikace se společností lze nalézt na jejich stránkách (zde: https://elgasenergy.cz/kontakt-elgasenergy/)
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.