Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:377
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#55734Podvodný prodejce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2022, před 3 lety

Martin Trlica

Znění stížnosti

Dne 5.11.2021 jsem na webu Bonky.cz učinil objednávku č. 2336729, kdy se jednalo o relikvii prstenu Avengers. Z obchodních podmínek jsem nabyl dojmu, že se jedná o eshop, přeprodávající zboží z Číny. S nákupy z Číny mám velmi dobré zkušenosti, tak jsem tomu nedával větší pozornosti. Převážně jsem nakupoval skrze wish, aliexpress apod. Nidky s těmito prodejci nebyl problém. Bohužel ve shonu jsem neměl čas dohledávat jinde, tak jsem zvolil tento web a nikdy už více. Ať si tvrdí majitel co chce, kolik má spokojených zákazníků, ale jsou to jen blafy. Spíše mnoho nespokojených zákazníků se raději ani neozve.

První problém nastal dne 17.11.2021, kdy mi z České pošty přišel formulář ohledně celního odbavení. V obchodních podmínkách na Bonky.cz se v bodu 8 uvádí, že clo by mělo být již součástí ceny.
Obrátil jsem se na prodejce, který mi pouze uvedl, že se jedná pouze o formální záležitost a žádné poplatby za clo by neměly být účtovány. Formulář jsem tedy vypsal a odeslal.

Druhý problém nastal od 02.12.2021, kdy mi začaly chodit nějaké sms zprávy, že nějaká mě adresovaná zásila byla zadržena na celním odbavení. U zásilky jsem měl doručení skrze Českou poštu s nějakým sledovacícm číslem - info o zásilce žádné. SMS byla od nějaké cizí dopravní společnosti a s úplně jiným sledovacím číslem. Ve zprávě byl odkaz, že mám uhradit clo. Když jsem se obrátil na prodejce, tak mi chodili pouze nicříkající předem nastavené zprávy. Nejednalo se o velikou částku, tak jsem s odstupem času zkusil clo uhradit, ale opakovaně se mi platby nepodařily odeslat. Opět jsem se obrátil na prodejce a opět pouze přednastavené ty samé zprávy. VŮBEC ŽÁDNÁ SNAHA problém řešit. Kominukace pouze s nějakým automatem. Vše mohu doložit.

Boj se clem jsem vzdal. Stále mi chodí SMS, že zásilka je někde zadržena na celním odbavení někde v cizině. Asi v Itálii. Prodejce nic neřeší a na vše kašle.

Třelí problém reklamace o nedodání zásily. Po uplynutí doby doručení, jsem se obrátil na prodejce. Opět automat, že v ojedinělých případech může doručení trvat i 365 dní. V tomto případě nic nemůže přijít, když je zásilka zadržena někde na celnici, problém v mých silnách není možné vyřešit a prodejce nemá snahu něco řešit.

Čtvrtý problém osdstoupení od smlouvy. Chtěl jsem dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku odstoupil od smlouvy, vrátit zboží ve lhůtě 14 dní a to v době ještě před doručením. Dne 26.01.2022 žádost doručena prodejci. Opět pouze automatické zprávy s dobou reklamace 30 dní a výsledek reklamace, opět automat, že dodání může trvat i 365 dní.

Do dnešního dne žádná relevantní odezva, týkající se řešení problémů. Je evidentní, že prodejce nic neřeší a nemá ani snahu něco řešit. Vzít peníze to ano, ale už řešit problémy se clem, doručením a reklamací, tak nic. Je bezpochyb, že zásilka mi nikdy doručena nebude k vůli celnímu řízení, které není v mých silách vyřešit. Prodejce toto řešit odmítá a nijak věcně nekomunikuje!!! Problém zjevně přehlíží a odpovědnost hází na koncocého zákazníka s tím, že v případě celních poplatků vše budou refundovat. Ale jak vidím chod webu, tak refundace bych se nikdy nedočkal. Nikde ve smluvních podmínkách jsem nepodepsal, že musím dodatečně platit poplatky za celní odbavení a řešit celní odbavení někde v cizině. Je zjevné, že ze strany prodejce nejsou dodrženy smluvní podmínky, zjeména bodu č. 8. Títmo chci odstoupit od smlouvy z důvodu nedodržení smluvních podmínek ze strany prodece a navrátit peníze za zboží. Prodejce nekomunikuje, pouze chodí automatické nicneříkající zprávy.


Produkt

Prsten se šesti kameny nekonečna - Avengers Barva: Zlatá, Velikost prstenu: 57mm.


Požadované řešení

Títmo chci odstoupit od smlouvy z důvodu nedodržení smluvních podmínek ze strany prodece a navrátit peníze za zboží. Prodejce nekomunikuje, pouze chodí automatické nic neříkající zprávy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2022 15:09, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 11:29, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.