Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dnes 12. 2. 2022 v 17:06 v Hostivici jsme byli na nákupu v Lidlu. Nákup nebyl úplně malý ( 50 položek), když jsme doma vyložili nákup, podívali jsme se na dlouhou uctenku, kde na posledním místě stalo “Winston XSpression” za 112 Kč. Později jsme zjistili, ze jsou to cigarety a vzhledem k tomu, ze nejsme kuřáci a o cigarety bysme museli u pokladny požádat, velice nás to nastvalo. Naprosto chápeme, ze chyba se muže stát každému, ale toto je velice zvláštní, ze se podaří namalovat tento typ zboží náhodou. Bohužel jsme si toho nevšimli již v obchodě. Chci jen aby se o tom vědělo a aby se to nestalo dalším zákazníkům, případné vracení peněz by bylo na místě.
Předem děkuji za vyjádření k této skutečnosti a návrhu řešení.
Vracení peněz
|
Tweet |
Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze peníze za zboží, které skutečně zakoupil. Jestliže požaduje peníze i za jiné zboží, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení - takové peníze je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli bezprostředně po výzvě, v opačném případě by měl spotřebitel nárok na úroky z prodlení.
V uvedeném případě je nicméně problematické, že spotřebitel s reklamací nepřišel ihned. Doporučujeme spotřebitelům, aby si u nákupů kontrolovali účtenky ihned za pokladnou v prostorech k tomu určených. Budou mít lepší šanci prokázat, že si určité zaúčtované zboží nezakoupili, než v případě, kdy se s podobnou reklamací vrátí z domova.
V každém případě je vhodné v takových případech kontaktovat společnost, která může mít možnost předmětnou reklamaci prošetřit a spotřebiteli vrátit peníze, či navrhnout jiné řešení, které povede ke spokojenosti obou stran.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Benešová, mrzí nás, že Vám byly ve Vašem nákupu chybně namarkovány položky navíc. Doporučujeme Vám se při příští návštěvě dané prodejny obrátit s pokladním dokladem nebo s elektronickou účtenkou z aplikace Lidl Plus na náš personál. Kompetentní osoba, tedy vedoucí nebo jeho zástupce, s Vámi bude danou situaci řešit. S pozdravem Lidl Česká republika v. o. s.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: